Aktualności

2015 Audi TT - 310 KM w najmocniejszej odmianie TTS


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-03-04 | Komentarzy:

Debiutujące właśnie na targach w Genewie Audi TT to raczej lifting dotychczasowej, drugiej generacji, aniżeli stylistyczna rewolucja. Designerzy postanowili pójść przetartym szlakiem, dzięki czemu linii bocznej nie sposób pomylić z żadnym innym autem, ale zastosowane rozwiązania konstrukcyjne to już najwyższa technologia.

Kształty samochodu nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z TT-ką. Przód auta wyróżniają nowe reflektory wykonane w technologii LED, duża atrapa chłodnicy z ostrymi kątami oraz pokrywa silnika wyprofilowana w taki sposób, aby przypominała nieco maskę mocniejszego brata, R8. Podobieństwa do najbardziej sportowego modelu w gamie Audi można doszukać się również w tylnych lampach. Wszystkie odmiany TT wyposażono w podwójnie zakończony układ wydechowy, a spoiler na klapie bagażnika wysuwa się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h. W TTS zastosowano agresywniejszy body kit, grill z chromowanymi poprzeczkami, 18-calowe felgi oraz srebrne obudowy lusterek bocznych. Wydech ma w tej odmianie cztery końcówki, a obniżone zawieszenie zbliża nadwozie do nawierzchni o 10 mm.

audi_tt_2015_1.jpg

audi_tt_2015_2.jpg

Audi już dwa miesiące temu zaprezentowało wnętrze nowego TT podczas targów elektroniki CES 2014 w Las Vegas (zobacz news klik). Zgodnie z ideą sportowego charakteru auta, wszystkie elementy wnętrza zostały zorientowane na kierowcę. W miejscu tradycyjnych zegarów znajduje się cyfrowy, wielofunkcyjny pulpit o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz TFT prezentuje wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy, a większość funkcji można wybierać z poziomu kierownicy. Takie rozwiązanie pozwoliło zrezygnować z ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. System MMI ma odświeżone menu z nowymi funkcjami oraz ulepszone sterowanie głosowe. Obsługa urządzeń informacyjno-komunikacyjnych samochodu odbywa się za pośrednictwem dotykowego touchpada i kilku przycisków go otaczających, które zlokalizowane są pomiędzy przednimi fotelami. Przykuwającą wzrok nowinką są również nawiewy klimatyzacji o nietypowym sterowaniu.

audi_tt_2015_3.jpg

Najnowsze Audi bazuje na platformie MQB, która wykonana została ze stali i aluminium. Producent zapowiada, że samochód jest o 50 kg lżejszy od poprzednika. Wersja z silnikiem 2,0 TFSI waży 1230 kg. Przednie zawieszenie oparte jest o kolumny McPhersona, a tylna oś to konstrukcja czterowahaczowa. Do napędu, przekazywanego na cztery koła, służą czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki z wtryskiem bezpośrednim. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy 184-konnym, wysokoprężnym motorem 2,0 TDI oraz 230-konnym, benzynowym 2,0 TFSI. Pod maską najszybszej odmiany TTS pracuje mocniejszy wariant dwulitrowej jednostki TFSI o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 380 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy. Samochód seryjnie wyposażany jest w manualną skrzynię biegów, ale jako opcja dostępna jest także przekładnia S-tronic, która posiada funkcję Launch Control.

audi_tt_2015_4.jpg

audi_tt_2015_5.JPG

Na razie nie wiadomo kiedy trzecia generacja TT pojawi się w salonach sprzedaży. Nie ustalono także cennika. My najbardziej nie możemy doczekać się następcy modelu TT RS, ale póki co jego produkcja nie została zapowiedziana.



Galeria zdjęć




Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.99283313751221 s