Aktualności

AMG zabrało się za kultowe 300 SL Gullwing


Autor: Dawid Potulski | Dodano: 2014-04-10 | Komentarzy:

Powstały w latach 50 Mercedes SL do dziś jest uważany za jeden z najbardziej pożądanych samochodów świata. Za sprawą AMG powstała szczególna seria...

sl_4.jpg

300 SL powstało z myślą o wygrywaniu wyścigów. To co najbardziej wyróżniało ten model na tle konkurencji to oprócz pięknie zarysowanej sylwetki oczywiście charakterystyczne drzwi. Konstrukcja nadwozia uniemożliwiła zastosowanie tradycyjnego rozwiązania. Dlatego też niemieccy konstruktorzy zdecydowali się na wprowadzenie drzwi otwieranych do góry. Przy czym jest to rozwiązanie odmienne od współczesnych Lamborghini. Tutaj po otwarciu drzwi przywodzą na myśl skrzydła. Stąd potoczne określenie tego modelu - Gullwing (skrzydła mewy).

sl_1.jpg

Auto nie tylko odnosiło sukcesy na torze, ale też było pożądane przez wielu. Po dziś dzień jego ceny na aukcjach dochodzą do niebotycznych poziomów. Po 60 latach od premiery SL-a AMG, nadworny tuner Mercedesa stwierdził, że nawet najbardziej legendarne auto można jeszcze bardziej zindywidualizować. Auto powstało na zamówienie rodziny królewskiej Brunei, i jest jednym z jedynie kilkunastu zbudowanych egzemplarzy.

sl_2.jpg

Grzechem byłoby zmieniać cokolwiek w tak dopracowanym nadwoziu. Pracownicy AMG działali jedynie pod karoserią. Z zewnątrz jedynym zgrzytem mogą być inne koła, nie pasujące do epoki powstania auta. Jest to podyktowane większymi hamulcami, pochodzącymi z C36 AMG. Są one konieczne w obliczu zmian mechanicznych, jakie pojawiły się w tym egzemplarzu.

sl_3.jpg

Pod maskę zawitał silnik V8. Jest to autorska konstrukcja AMG o oznaczeniu M119. Silnik o pojemności 6 litrów produkuje w pełni wystarczające 380 KM. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wnętrze również zostało przemodelowane.

sl_5.jpg

Deska rozdzielcza w stylu retro kryje w sobie klimatyzację oraz radio ze zmieniarką na 6 CD. Umożliwia nawet podłączenie iPoda. Klasyczna ogromna drewniana kierownica ustąpiła miejsca bardziej współczesnemu sterowi wykończonemu drewnem i skórą. Nie musimy chyba wspominać, że auto ma wspomaganie. Fotele to wykończone czerwoną skórą produkty Recaro.

sl_7.jpg

Na świecie jest jedynie 11 takich Gullwingów. 5 z nich trafiło do Brunei, natomiast pozostałe 6 nabyli "szczególni klienci". Z nadwoziem zamkniętym powstało 8 sztuk. Koszt budowy jednego egzemplarza oscylował w granicach 1 miliona EUR. Prezentowany egzemplarz jest wystawiony na sprzedaż. Pojawi się on na aukcji w Monako. Cena wywoławcza to skromne 600 tys GBP (ponad 3 mln PLN).


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

1.0397379398346 s