Aktualności

Audi S1 - 230 KM, 370 Nm i napęd Quattro


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-02-16 | Komentarzy:

Audi S1 wypracowało sobie legendarną renomę jeszcze w latach osiemdziesiątych. Było wtedy samochodem, dzięki któremu niemiecka marka bezapelacyjnie dominowała na trasach rajdowych mistrzostw świata. Teraz nazwa powraca - S1 to nowy, sportowy kompakt, który uzupełni paletę modeli Audi S.

S-jedynka to już na pierwszy rzut oka bardziej rasowe A1. Samochód otrzymał zupełnie nowe ksenonowe reflektory Xenon plus. Zmieniono także stylizację diodowych świateł tylnych. Dzięki przeprojektowaniu przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego, a także dodaniu spoilera dachowego auto nabrało wyrazistości i dynamicznego charakteru. Hatchback opuszcza fabrykę na kołach o średnicy 17 cali, z oponami w rozmiarze 215/40 R17, a opcjonalnie dostępne są 18-calowe obręcze z oponami 225/35 R18. Dotychczasową ofertę uzupełniły także cztery nowe kolory lakieru.

We wnętrzu dominuje czerń. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami.

audi_s1_2.jpg

Jednostka napędowa to czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 2,0 TFSI o sportowym brzmieniu i osiągach. Generuje 231 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 370 Nm. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła Audi S1 od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,8 sekundy. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h.

audi_s1_3.jpg

Sercem napędu Quattro jest wielopłytkowe sprzęgło umieszczone przy tylnej osi. Jego elektroniczna blokada z udoskonalonym, selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, to jedna z funkcji systemu stabilizacji toru jazdy ESC. System posiada dwustopniową możliwość dezaktywacji i uzupełnia pracę sprzęgła wielopłytkowego, dodatkowo delikatnie przyhamowując koła będące po wewnętrznej stronie zakrętu. Współpraca obu systemów sprawia, że pojazd jest wyjątkowo zwrotny, stabilny i reaguje z niezwykłą precyzją. O szybkie wyhamowanie dbają przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm oraz powiększona pompa hamulcowa.

Audi S1 trafi do salonów sprzedaży w drugim kwartale 2014 roku.


Galeria zdjęć




Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

1.1891760826111 s