Giełda tuningowanych aut


Chevrolet Camaro 2013

Cena: 99000 PLN

Nissan 370z

Cena: 93900 PLN

Ford Focus St Lift Recaro 2.5 Turbo

Cena: 48700 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Aktualności

Audi TT Clubsport - prototyp na Worthersee 2015


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2015-05-09 | Komentarzy:

Przyszły tydzień dla wszystkich fanów aut z grupy Volkswagena zapowiada się niezwykle obiecująco. W dniach 13-16 maja po raz 34 odbędzie się zlot nad austriackim jeziorem Worthersee. Z tej okazji Audi zaprezentuje wyjątkowy prototyp, który opisany został przez markę jako "technologiczny koncept". Audi TT Clubsport ma w swoim układzie napędowym elektrykę podnoszącą moc, ale bynajmniej nie jest to jednostka elektryczna.

Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z mocnym samochodem. Nadmuchane wszerz nadwozie, olbrzymi tylny spoiler oraz elementy takie jak klatka bezpieczeństwa, 20-calowe felgi, czy końcówki wydechu wyprowadzone po bokach jednoznacznie komunikują charakter auta. Pierwszych skrzypiec w koncepcyjnym Audi TT nie gra jednak wygląd, a technika, którą upakowano pod maską.

audi tt clubsport concept 6_1.jpg

Do napędu użyto silnika R5 TFSI o pojemności 2,5 litra, który wspomagany jest przez dwie elektryczne sprężarki powietrza doładowującego. Ich podstawową zaletą jest absolutne wyeliminowanie zjawiska tak zwanej turbodziury. Każdemu muśnięciu pedału gazu towarzyszy więc natychmiastowa reakcja sprężarki. Moc pokazowego egzemplarza to 600 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 650 Nm dostępny jest w zakresie 3000-7000 obr./min.

audi_tt_clubsport_concept_5.jpg

TT Clubsport o napędzie Quattro oraz z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h. Wszystko to również dzięki niskiej wadze, która wynosi dokładnie 1396 kilogramów. Za bezpieczne wyhamowanie auta odpowiedzialne są ceramiczne tarcze, z których przednie mają średnicę aż 370 mm.

audi_tt_clubsport_concept_7.jpg

Ulrich Hackenberg, odpowiedzialny za rozwój "elektrycznego turbo", zdradził, że projekt jest bliski produkcji seryjnej. Jesteśmy niezwykle ciekawi jak to rozwiązanie sprawdzało się będzie w praktyce.


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 69

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.50539016723633 s