Giełda tuningowanych aut


Golf R400 410KM

Cena: 134000 PLN

Subaru WRX STI 2.0 340KM

Cena: 90000 PLN

Mini Cooper S MINI Cooper S R53 pakiet Chili

Cena: 18000 PLN



Testy



Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Aktualności

"Auto ze Szwajcarii" - Monteverdi Safari


Autor: Piotr Korycki | Dodano: 2013-09-27 | Komentarzy:

Umówmy się, że na hasło "auto ze Szwajcara" można reagować nieco ironicznie. Ten Szwajcar dość często jest imigrantem z Kosowa i nosi typowo szwajcarskie imię Mehmet. Niewiele różni się od klasycznego Niemca z okolic Stuttgartu, który para się handlem autami. Z tym, że Niemiec nosi staroniemieckie imię Ahmed. Szwajcaria kojarzy się głównie z bankami, nartami, serem i czekoladą, jednak w swojej historii miała kilku producentów mniej lub bardziej niszowych aut. Zdecydowanie najbardziej znaną marką było Monteverdi. Peter Monteverdi rozpoczął swoje przedsięwzięcie motoryzacyjne w małym mieście nieopodal Bazylei. Trzeba przyznać, że szybko zaczął od wysokiego "C", tworząc piękne coupe o nazwie "High Speed".

monteverdi_high_speed_375_s_2.jpg

Monteverdi High Speed było napędzane przez silnik Chryslera o pojemności 7200 centymetrów sześciennych i mocy 375 koni. Auto, mimo bardzo dobrych osiągów, eleganckiego nadwozia i luksusowego wnętrza, nie stało się popularne, ale były to czasy, gdy konkurencja na rynku aut sportowych była naprawdę silna. O wiele bardziej oryginalne były pojazdy terenowe sprzedawane pod marką Monteverdi. Najsłynniejszym jest Monteverdi Sahara. Trzeba przyznać, że auto ma stylistykę dość dyskusyjną.

Monteverdi_Safari__bok.jpg

Z drugiej jednak strony, czy nie widać jakiegoś związku chociażby z Range Roverem Sport? Nie bez przyczyny. Nadwozie pochodziło od pierwszej edycji Range Rovera. Monteverdi Safari oferowane było z silnikiem o pojemności 5700 centymetrów sześciennych również pochodzącym od Chryslera. To trzydrzwiowe auto z napędem 4x4 do 100 kilometrów na godzinę przyspieszało w 10 sekund, co jak na lata siedemdziesiąte jest bardzo dobrym wynikiem.

monteverdi_safari_muzeum.jpg

Auto spotkało się z całkiem niezłym odbiorem rynkowym, szczególnie na Bliskim Wschodzie. Planowano również wersję pięciodrzwiową, która z kolei prezentuje się naprawdę dobrze.

Monteverdi_prototyp_5.jpg

Niestety, firma Monteverdi podzieliła los wielu mało znanych marek i zniknęła z rynku. A szkoda, bo może dziś w Świebodzinie lub Drezdenku dałoby się upolować Monteverdi Safari. Oczywiście w opcji "igła, pierwszy właściciel, niepalący". Filmowa prezentacja Monteverdi Safari znajduje się poniżej.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 91

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

1.3898859024048 s