Aktualności

BMW I3, I8 Concept


Autor: Piotr Sieniawski | Dodano: 2011-07-31 | Komentarzy:

Dobiega końca rozszerzony tydzień mojej bytności z wami, Drodzy Użytkownicy AdrenalineMotorsport.pl. Dlatego też chętnie wsłucham się w głosy konstruktywnej krytyki.

Wracając do meritum. Dwa dni temu, w Monachium, zaprezentowano koncepcyjne modele BMW: i3 oraz i8.  


Stanowiący początek nowej ekologicznej rodziny „i”, i3 wyjedzie na drogi w 2013 zaś i8 w 2014 roku (w międzyczasie, oba stawią się podczas Frankfurt Motor Show).  

P90080948_730.jpg

Miejskie wozidełko, i3 Concept, zasilane jest elektrycznym agregatem (umieszczonym na tylnej osi) o mocy 170 KM oraz momencie obrotowym w liczbie 250 Nm. Start do pierwszej setki zajmuje „maluszkowi” osiem sekund.

P90080946_730_2.jpg

Z racji przeznaczenia, we wnętrzu wydzielono bagażnik o pojemności dwustu litrów, w sam raz na mikro zakupy.


I8 Concept, dzielący z mniejszym bratem elektryczny napęd (uzupełniony o półtoralitrowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego benzynowca na przedniej osi), ma zupełnie inny charakter. Dzięki powyższemu tandemowi, moc kształtuje się na poziomie 220 KM, a moment obrotowy to 300 Nm. Taka energia sprawia, że prędkość stu kilometrów pojawia się na zegarze po około pięciu sekundach. Ograniczona elektronicznie, szybkość maksymalna wynosi 250 km/h. BMW chwali się ponadto, że średnie zużycie paliwa zamyka się w 3 l/100 km.

P90080947_730_3.jpg

Niezależnie od modelu, karoserie wykonano z włókna węglowego wzmocnionego plastikiem (CFRP).

Wideo:

[Źródło: BMW]

Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 20931
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 571

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.35622620582581 s