Giełda tuningowanych aut


Renault Megane RS III Cup 310HP 440NM MG Motorsport Wagner Tuning

Cena: 62500 PLN

Nissan Stagea RS Four V,

Cena: 28000 PLN

Bmw E30 328 Coupe M52B28 Drift Spec 5x120 KJS

Cena: 23000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Aktualności

BMW X5M zwija asfalt czterołapem po kuracji auto-Dynamics - +100KM na zewnętrznym ECU


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2018-05-13 | Komentarzy:
Projekt o kryptonimie Avalanche od auto-Dynamics.pl ukończył kolejny rozdział. Po początkowych zmianach, które uwzględniły montaż podzespołów nadwozia, wykonanych z włókna węglowego przez Manhart Performance oraz instalacji zestawu zawieszenia od Hamanna przyszedł czas na sprowadzenie do stajni kilku KM więcej. 

Z racji obowiązującej gwarancji, w Avalanche zainstalowany został profesjonalny, w pełni cyfrowy, dedykowany, zewnętrzny komputer ECU wraz z specjalną, rozbudowaną wiązką elektroniczną komunikującą się z sensorami magistrali CAN. Kontroler od renomowanego, niemieckiego producenta - firmy Novatune. ECU zapewnia osiągi i bezpieczeństwo identyczne do typowego chiptuningu przez OBD.

Ponadto w pojeździe zainstalowany został, w pełni programowalny akcelerator przyspieszenia zmieniający charakterystykę pracy pedału na bardziej agresywną, a także zamontowany został zestaw sportowych, wysokoprzeustowych, wieczystych filtrów powietrza firmy BMC - eliminujących mało wydajne, papierowe filtry. Następny stopień rozwoju projektu to eliminacja fabrycznych, restrykcyjnych katalizatorów za pomocą dedykowanych rur „Downpipes”. Miejsce seryjnych komponentów zajął zestaw od firmy Eisenmann. Downpipey w X5M [F85] pozwoliły na znaczną poprawę przepustowości gazów spalinowych oraz redukcję ciśnienia zwrotnego, co w konsekwencji zaowocowało dodatkowym przyrostem mocy i momentu obrotowego. 


Dodatkowym, pozytywnym rykoszetem wyeliminowania seryjnych katalizatorów jest spektakularna, powalająca wręcz poprawa akustyki w tytanowym układzie wydechowym Akrapovic. Brzmienie emitowane przez BMW X5M jest w pełni regulowane za pomocą wyświetlacza multi-funkcyjnego niemieckiej firmy Awron. Właściwości fabryczne podane przez BMW to: 575KM i 750Nm. Efekty zabiegów auto-Dynamics.pl zmierzone na hamowni to 668KM i 880Nm. Odnotowano zatem przyrost +93KM i +130Nm. Wzrost parametrów na tym poziomie zapewnia absolutną bezawaryjność jednostki napędowej, a w połączeniu z napędem xDrive pozwala osiągać regularne przyspieszenie 0-100km/h na poziomie 3,5s, co przy masie własnej pojazdu 2300kg jest wynikiem rewelacyjnym. Poziom elastyczności na każdym biegu jest absolutnie zdumiewający a odczucia z jazdy – niezależnie od warunków drogowych są naprawdę niesamowite!

Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4/5 (1 głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 80

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.46334099769592 s