Aktualności

Co tam 2JZ, ta Toyota GT86 otrzymała konkretniejszy organ - 5.0 V10 od BMW


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2018-01-12 | Komentarzy:

Toyota GT86, czyli potomek legendy Touge - AE86 to obecnie jeden z najchętniej wykorzystywanych samochodów w driftingu. Jest szybkie, lekkie, tylnonapędowe i już w serii sprawia masę frajdy z jazdy. W odróżnieniu od tego, co myśli japońśki producent, który nigdy nie mógł przekonać się do uturbienia 200-konnego boxera, to także świetna baza pod swap i tuning. Jako jeden z pierwszych, potencjał sportowej Toyoty docenił Jakub Przygoński, który postawił na swap z boxera na 1000-konne 2JZ z turbo. Są także bardziej zaawansowane projekty. Wśród nich należy wymienić GT86 z turbodoładowanym silnikiem VR38DETT po strokerze (klik), z silnikiem od Ferrari 458 (klik), czy po przeszczepie na RB26 od R33 GT-R (klik). Do tej pory więcej niż osiem garów nie napędzało sportowej Toyoty. Aż do zeszłego roku, kiedy Zoom Garage postanowił przygotować GT86 w oparciu o 5-litrowe V10 S85 od BMW M5 E60 z myślą o startach w zawodach Time Attack!

91fd74ea9e8fadbb13b6534079463f42.jpg

Komora silnika bez problemu pomieściła blok potężnej jednostki, jednak zabrakło miejsca na przekładnię SMG, która została zastąpiona przez 6-biegowego manuala z E92 M3. 

Jeśli chodzi o dystrybucje masy, tutaj o dziwo nie ma powodów do zmartwienia. Potężne, 500-konne V10 ostatecznie jest o 20 kilogramów cięższe od standardowej fabryki GT86, a stosunek 52:48 wydaje się być akceptowalny, chociaż trudno to jednoznacznie ocenić bez jazdy próbnej. Projekt realizowany był przez dwa ostatnie miesiące. 


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21457
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 254

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.43744397163391 s