Giełda tuningowanych aut


Mercedes-Benz CLK W208 55Amg 347KM

Cena: 37499 PLN

Nissan 350Z Nismo 3,5 V6 300KM

Cena: 39000 PLN

BMW e38 740iL

Cena: 52000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Aktualności

Debiut nowego Lexusa LS po 10 latach - 415 KM z V6 twin turbo i 10-biegowa skrzynia biegów


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-01-09 | Komentarzy:
NAIAS w Detroit dotychczas było zdominowane przez amerykańskich producentów, jednak w tym roku najciekawsze premiery są z Azji. Pozytywnym zaskoczeniem tegorocznej edycji targów jest niewątpliwie KIA Stinger GT (klik), która w Europie zaprezentuje się po raz pierwszy w trakcie marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Na targach w Detroit pojawiła się także długo oczekiwana piąta generacja Lexusa LS. Na odświeżony wizerunek flagowego sedana marki musieliśmy czekać przeszło 10 lat!

Nowy LS jest dłuższy, niższy, szerszy, a według japońskiego producenta, będzie nie tylko ikoną marki Lexus, ale również wcieleniem najnowszej generacji luksusu. Idealna limuzyna nie tylko z wyglądu nawiązuje do LC500 coupe, ale także wykorzystuje jego nową płytę podłogową, w której na potrzeby limuzyny zwiększono rozstaw osi do 3125 mm. Jest to rozstaw porównywalny z BMW serii 7. Standardowa odmiana modelu ma 5235 mm długości, 1900 mm szerokości i 1450 mm wysokości. Producent będzie oferował LS także w przedłużonej wersji, a to oznacza, że będzie to najprawdopodobniej największy samochód w swoim segmencie. 

z21220823Q_Lexus_LS.jpg

Kabina Japończyka powstała zgodnie z duchem "emotensashi", czyli typowej dla Japończyków gościnności. Inżynierowie Lexusa obdarzyli wnętrze nowego LS luksusem, który zaprasza i spowija pasażerów, jednocześnie traktując kierowcę jak partnera - „Wystarczy po prostu otworzyć drzwi, aby natychmiast doznać wrażenia, że widzi się wnętrze niepodobne do żadnego z dotąd spotykanych w samochodach luksusowych” – stwierdza naczelny konstruktor Koichi Suga.

z21220873Q_Lexus_LS.jpg

Przykładem innowacyjności jest nowy kształt siedzeń, z możliwością nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji ustawienia foteli przednich, a także z funkcją podgrzewania, chłodzenia i masażu. Naturalistycznie ukształtowana deska rozdzielcza z wyświetlaczami informacyjnymi na jednakowej wysokości ułatwia operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji, zapewniając pełną ergonomię miejsca kierowcy.

z21220808Q_Lexus_LS.jpg

Do napędu Lexusa nie wykorzystano już V8 nowej generacji, a podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności skokowej 3,5-litra. Jednostka sprzężona z 10-STOPNIOWĄ skrzynią biegów, którą można obsługiwać za pośrednictwem "łopat" przy kierownicy generuje 415 KM mocy i maks. moment obrotowy 600 Nm. Automatyczna skrzynia, która występuje także w LC500 to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych. Długi skok tłoka i jego optymalny stosunek do średnicy cylindra sprzyja sprawności spalania przy dużych prędkościach obrotowych oraz skuteczności podwójnego turbodoładowania, czego wyznacznikiem jest czas rozpędzania 0-100 km/h wynoszący około 4,5 sekundy w przypadku wersji z napędem AWD. Kierowca będzie miał możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+. Ceny japońskiej limuzyny powinniśmy poznać już w marcu.




Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi


lexus | ls


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21108
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 339

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.53581380844116 s