Giełda tuningowanych aut


Seat Ibiza II FL 2000r 1.8t 322kM/408NM

Cena: 14999 PLN

Volkswagen Phaeton 6.0 W12 490KM

Cena: 36000 PLN

VW Scirocco R

Cena: 85000 PLN



Testy



Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Aktualności

Dwa, specjalne Lotusy


Autor: Kuba Brzeziński | Dodano: 2010-11-21 | Komentarzy:

W dzisiejszych czasach żadna marka motoryzacyjna nie może sobie pozwolić na zignorowanie Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles. Dlatego nawet europejscy producenci szykują na to wydarzenie modele specjalne. W tym roku brytyjski Lotus zaprezentował aż dwie, unikalne wersje. Chodzi o Elise i Exige w wersji SC RGB Edition. Auta nie zostały jednak stworzone tak sobie, a są dedykacją dla ważnego pracownika.

Praktycznie każda firma motoryzacyjna ma swoich bohaterów. Mini pamięta sir Aleca Issigonisa, a włoska marka do tej pory powołuje się na Enzo Ferrariego. W przypadku Lotusa legendarną postacią jest
Roger Becker. Jest to inżynier, który pracuje dla producenta już od 44 lat. Spod jego ręki wyszły takie pojazdy, jak Esprit, Elise, Exige, czy najnowsza Evora. Ponadto Pan Becker maczał palce także w projekcie modelu Elan. Ponieważ inżynier bardzo dobrze znał swoje pojazdy i był świetnym kierowcą, to właśnie on zasiadł za kierownicą Lotusa Esprit w filmie „Szpieg, który mnie kochał”. Anglik zastąpił agenta 007 we wszystkich scenach pościgu. Teraz już chyba rozumiecie czemu brytyjska marka zdecydowała się dedykować swojemu inżynierowi aż dwa modele.

01_lotus_exige_sc_rgb_edition.jpg


Już standardowe Elise i Exige są autami niesamowitymi. Co zatem można było jeszcze poprawić? Największą modyfikacją jest wzmocniona jednostka. Do komory silnika trafił świetnie znany agregat o pojemności 1,8-litra. Dzięki potężnej turbinie i kilku modyfikacjom silnik Toyoty jest w stanie rozwinąć niesamowitą moc
257 koni mechanicznych. Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości odnośnie osiągów, przyjrzyjcie się wadze obu aut. Zarówno Elise, jak i Exige są niezwykle lekkie. Przyspieszenie do pierwszej setki powinno być zatem momentalne.

Oczywiście zmieniła się nie tylko jednostka napędowa. Modyfikacje dotyczyły także wyglądu zewnętrznego. Poprawiono niektóre panele nadwozia oraz dodano na każdym z boków
odręczny podpis Rogera Beckera.

Lotus_Elise_SC_RGB_edition.jpg


Sprzedaż specjalnych edycji rozpocznie się maksymalnie za kilka miesięcy. Jeżeli i wy postanowicie uhonorować bohaterskiego inżyniera, przygotujcie sporo gotówki. Za Lotusa Elise SC EGB Edition będziecie musieli zapłacić
58.000 dolarów, podczas gdy Exige SC RGB Edition uszczupli wasz portfel o 70.750 dolarów.


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 95

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.56435108184814 s