Giełda tuningowanych aut


BMW M135i

Cena: 129500 PLN

LEXUS IS-F 5.0 V8, 423KM & 505Nm, Salon PL, Bezwypadkowy

Cena: 130000 PLN

Golf 5 Gti 2.0 TFSI 200 PS

Cena: 25000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Aktualności

Ferrari GTC4Lusso będzie oferowane z silnikiem V8


Autor: Jey Wild | Dodano: 2016-09-23 | Komentarzy:
Ferrari wprowadza nowinkę, w postaci silnika 3,9 V8 twin turbo do modelu GTC4LussoT. Jest to nowość z kilku powodów. Po pierwsze do tej pory 4 osobowe modele nie dysponowały silnikami V8, po drugie do tej pory nie mieliśmy ferrari, w którym mogliśmy wybierać pomiędzy silnikiem V8 a V12 w jednym aucie. 

Jednostka bazuje na tym samym silniku, który możemy znaleźć w CaliforniaT oraz 488. W przypadku GTC4LussoT do dyspozycji mamy 610KM osiągane przy 7500 obr/min czyli mniej niż w 488 oraz 760 Nm oferowane pomiędzy 3000 a 5250 obr/min. Przyśpieszenie z V8-mka wynosi 3,5 s. 0-100 km/h, a prędkość maksymalna ponad 320 km/h.  Od V12 do 100 km/h jest więc wolniejszy o zaledwie 0,1s.


Wersja Turbo jest lżejsza o 50 kg, dzięki czemu zyskuje też bardzo atrakcyjny rozkład masy 46% przód 54% tył. Sporą ciekawostką jest to, że samochód będzie miał napędzane tylko i wyłącznie koła tylne. W przeciwieństwie do wersji z silnikiem V12 czy też FF-a, które na biegach 1-4 dysponowały napędem na 4 koła. Będzie za to system 4WS,  czyli 4 skrętnych kół, co poprawi zachowanie w zakrętach. Silnik dzięki zmiennym krzywym momentu obrotowego ma się charakteryzować zerową turbo dziurą na biegach od 3 do 7. Na tą chwilę nie znamy jeszcze cen, zapewne poznamy je po targach samochodowych w Paryżu.

ferrari_shoehorns_twin_turbo_v8_in_gtc4lusso_calls_it_gtc4lusso_t_111465_1.jpg

ferrari_shoehorns_twin_turbo_v8_in_gtc4lusso_calls_it_gtc4lusso_t_4.jpg

Bardzo jestem ciekawy, co wyjdzie z tego eksperymentu. Podobną sytuację mamy w przypadku mercedesa. Przykładowo model SL63 i SL65 wcale nie różnią się mocno osiągami. Wręcz potrafią przeważać na korzyść słabszego V8 dzięki lepszemu rozkładowi masy i niższej masie.  Natomiast wersja V12 pozostaje tą prestiżową. Pewnie ferrari przygotowuje nas do mniejszych jednostek napędowych z turbo, na razie dając nam wybór.

Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21432
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 550

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.38707900047302 s