Aktualności

Ferrari zbuduje jeszcze jedno LaFerrari Aperta na cel charytatywny


Autor: Jey Wild | Dodano: 2017-08-25 | Komentarzy:

Wszystkie egzemplarze LaFerrari Aperty sprzedały się, jeszcze zanim samochód został oficjalnie zaprezentowany podczas targów samochodowych w Paryżu w roku 2016. Jak się łatwo domyślić dla wszystkich zainteresowanych nie starczyło, zresztą Ferrari mocno selekcjonuje klientów, którzy mogą zakupić tak limitowane auta. Pozostaje jeszcze możliwość zakupu samochodu z rynku wtórnego, trzeba się wtedy liczyć z bardzo wysokimi cenami. Jedno z aut zostało wylicytowane za kwotę 7,3 mln dolarów ( ok 26 000 000 PLN ). Już we wrześniu pojawi się jeszcze jedna okazja nabycia Aperty i to nowej od producenta. Ferrari zdecydowało się zbudować jeszcze jeden egzemplarz specjalnie na cele charytatywne. Podobnie jak miało to miejsce z wersją coupe (klik).

ferrari_laferrari_aperta_c434313112016112850_3.jpg

Wyjątkowa Aperta jaka trafi na licytację 9 września będzie 210 wyprodukowanym egzemplarzem. Do tej pory powstało 209, z czego 200 trafiło w ręce prywatnych osób, natomiast 9 używa ferrari jako pojazdy demonstracyjne. Ostatnie wyprodukowane auto ma otrzymać bardzo unikalne malowanie. Jak podkreśla Ferrari, samochód ma nawiązywać do miejsca, w którym został wyprodukowany. Szacowana cena jaka ma zostać osiągnięta na licytacji to 3-4 mln Euro (12-17 mln PLN). Wygląd samochodu poznamy już we wrześniu podczas aukcji, na której zostanie wylicytowany samochód.

josh_cartus_laferrari_aperta_certainly_looks_the_part_14.jpg

Pod maską znajduje się dokładnie taka sama jednostka napędowa jak w wersji coupe. Auto może pochwalić się mocą 963 KM i ponad 900 Nm uzyskiwane z silnika hybrydowego. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmuje zaledwie 7,1 sekundy. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 350 km/h. Baterie składające się ze 120 ogniw ważą 60 kg. Akumulatory ładowane są na 2 sposoby: kiedy kierowca hamuje (system odzyskiwania energii kinetycznej) oraz w sytuacji, gdy jednostka V12 wytwarza więcej momentu obrotowego, niż jest potrzebne w danym momencie. Ferrari przyznaje, że największym wyzwaniem przy projektowaniu LaFerrari Aperta było zachowanie ekstremalnych możliwości coupe. Dlatego spore zmiany zaszły m.in. w modyfikacji podwozia. Eliminacja dachu z kolei wymusiła inne ulokowanie chłodnic oraz przeprojektowanie drzwi. Celem tych zabiegów było zachowanie sztywności skrętnej z coupe oraz utrzymanie na podobnym poziomie współczynnika oporu powietrza.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21457
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 539

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

1.2562539577484 s