Aktualności

Gdyby ktoś się nie łapał na BMW M4 GTS - równie unikatowe M4 CS już jest


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-04-19 | Komentarzy:
BMW zaprezentowało w Szanghaju odświeżone M4, które nawiązuje do konceptu modelu ClubSport. Jest to jeden z ośmiu CS-ów, które zapowiedziano już jesienią ubiegłego roku (klik). 

Nowe M4 CS lokuje się między wersjami Competition Pack i GTS i w żadnym wypadku nie można ją kojarzyć z limitowaną do 60 egzemplarzy edycją Competition Sport, która była oferowana wyłącznie na rynku hiszpańskim. Samochód będzie wyprodukowany także w limitowanej liczbie sztuk, BMW nie podało jednak konkretów. 

Sportowe coupe waży 1580 kg, czyli o 70 kg więcej niż GTS i jest o 32 kg lżejszy od standardowej wersji. Auto napędzane jest silnikiem 3,0 l TwinPower Turbo o mocy 460 KM (500 KM w GTS) i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. 

17951754_1953840394834897_3147661492305567014_n.jpg

Dzięki chłodzeniu wtryskiem wody jednostka potrafi kręcić się do niesamowitych 7600 obr./min. W efekcie czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to imponujące 3,9 s (0,3 s szybciej niż w M4 Competition Package), a prędkość maksymalną ustalono na poziom 280 km/h. Napęd na tył przenoszony jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni. W ofercie zabrakło miejsca na tradycyjną manualną przekładnię.

18011148_1953840341501569_2273746021339343246_n.jpg

Samochód w standardzie oferowany jest na oponach Pilot Spor Cup 2s z nowym układem hamulcowym składającym się z karbonowo-ceramicznymi tarczami oraz 6-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi i 4-tłoczkowymi zaciskami na tylnej osi. Z zewnątrz nadwozie wyróżnia się sporą ilością dodatków z włókna węglowego. Karbon znalazł się także na dachu, jak również na masce. Samochód stoi też na nowych felgach, które na przedniej osi mają średnicę 19 cali, a na tylnej 20 cali. Pod tylnym dyfuzorem znajdziemy potężne końcówki układu wydechowego o średnicy 80 milimetrów.

18010432_1953840351501568_125414796959965055_n.jpg

W obecnych czasach, ważnym współczynnikiem świadczącym o szybkości auta jest czas na Północnej Pętli toru Nurburgring. GTS pokonał ją w 7:27:88, natomiast CS potrzebował 10 sekund więcej, na punkcie pomiarowym znalazł się w czasie 7 minut i 38 sekund. 

18010425_1953840288168241_6794126403355459326_n.jpg

18033855_1953840281501575_5613266539770769963_n.jpg

W Wielkiej Brytanii BMW M4 Cs kosztuje przeszło 450 000 zł. Klient może wybrać spośród pięciu lakierów nadwozia: Lime Rock Grey metallic, Alpine White, San Marino Blue metallic, Sapphire Black metallic oraz Frozen Dark Blue II. Czekamy obecnie na polski cennik. Jedno jest pewne, będzie sporo drożej od standardowego M4. Zobaczcie także M2 Cs w akcji (klik).


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21155
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 300

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.28514003753662 s