Aktualności

Honda opatentowała silnik ze zmienną pojemnością - jednostka o 15 obliczach


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2016-05-11 | Komentarzy:

Kolejne rewolucyjne rozwiązanie w rękach Hondy. Japoński producent samochodów przeciera nowe szlaki, które mogą mieć znaczny wpływ na przyszłość branży motoryzacyjnej.

Honda od ponad dwóch lat zajmuje się opracowaniem silnika wykorzystującego technologię zmiany skoku tłoka w czasie pracy, a tym samym pojemności skokowej każdego z cylindrów. Japoński producent otrzymał kilka miesięcy temu patent potwierdzający prawa do nowej technologii. Pełna dokumentacja nie jest już niestety dostępna.

To nie pierwsza technologiczna nowość w kraju kwitnącej wiśni - Mazda otrzymała patent na zmodyfikowany silnik Wankla z turbo (klik

Ze schematów oraz informacji, które wyciekły do sieci wynika, że z jednego silnika japońscy inżynierowie są w stanie osiągnąć aż 15 różnych pojemności skokowych o różnych charakterystykach pracy. Rozwiązanie sprowadza się do zastosowania wału korbowego o regulowanej wysokości czopów korbowodowych. Pozycje poszczególnych mają być regulowane ciśnieniem oleju, który przechodzi przez wał. W praktyce nowatorskie rozwiązanie ma zapewnić znacznie lepszą ekonomię podczas jazdy, niż silniki, w których można (radykalnie) odłączyć poszczególne cylindry podczas pracy. Jeden silnik o 15 obliczach. W przypadku 2-litrowej jednostce R4, każdy z czterech cylindrów ma operować wokół pojemności 300, 425, 600 i 675 cm^3. 

honda_engine_patent.jpg

Projekt będzie  wdrożony nie tylko w przypadku powszechnych jednostek R4, ale także większych V6 i mniejszych dwu- i trzycylindrowców. Kolejny eksperyment może przyczynić się do zaniechania stosowania „downsizingu”, czas jednak pokaże jak technologia będzie się sprawować na co dzień.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.14/5 (7 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21408
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 389

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.3493971824646 s