Aktualności

Koncept nowej Toyoty Supry zadebiutuje w Detroit


Autor: Piotr Korycki | Dodano: 2013-12-07 | Komentarzy:

Od pewnego czasu pojawiają się pogłoski o powrocie Toyoty Supry. Koncept, który zwiastowałby powrót legendarnego modelu prawdopodobnie zadebiutuje na salonie motoryzacyjnym w Detroit. Co prawda nie zostało to oficjalnie potwierdzone, ale wśród najwyższych oficjeli w kręgach Toyoty pojawiają się informacje o tym, że auto ma pojawić się w roku 2017 na rynku. Otwarta pozostaje kwestia napędu, jednak tutaj można spodziewać się małej rewolucji. Dotychczas Supry znane były z mocnych sześciocylindrowych silników, natomiast nowy model ma mieć napęd hybrydowy, gdzie czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2500 centymetrów sześciennych będzie połączony z napędem elektrycznym.

Historia Toyoty Supra rozpoczęła się w roku 1978. Na rynek wprowadzono wtedy Suprę I generacji. Auto było napędzane sześciocylindrowymi silnikami rzędowymi o pojemności 2000, 2600 oraz 2800 centymetrów sześciennych. W 1980 roku wprowadzono silnik turbodoładowany, tworząc pierwszą Toyotę z silnikiem turbo, Moce w Suprze I generacji nie były oszałamiające i wynosiły od 112 do 147 koni mechanicznych.

Supra_1_st_gen.JPG

Druga generacja Supry zadebiutowała w roku 1981 i produkowano ją do roku 1985. Auta miały nieco mocniejsze silniki, osiągając w topowym modelu 180 koni mechanicznych. Supra tej generacji występowała z silnikami o dwóch pojemnościach: 2000 i 2800 centymetrów sześciennych.

Supra_II_gen.jpg

Kolejny model Supry zadebiutował w roku 1986. Znacząco wzrosła moc, która w najmocniejszej wersji dochodziła do 280 koni mechanicznych. Po raz pierwszy pojawił się również silnik o pojemności 3000 centymetrów sześciennych. Ta edycja Supry bardzo mocno podbudowała status japońskiego samochodu. Nie bez znaczenia był również niebywale atrakcyjny design Toyoty.

Supra_3_gen.JPG

Czwarta edycja Toyoty Supry weszła na rynek w maju 1993 roku. Tym razem najmocniejsza wersja auta miała 324 konie mechaniczne pochodzące z sześciocylindrowego silnika o pojemności 3000 centymetrów sześciennych wspartego dwiema turbosprężarkami. Zapewniało to autu niebagatelne osiągi, ponieważ sprint do setki wynosił jedynie 4,6 sekundy.

Supra_4_gen.JPG

Legendarny silnik 2JZ-GTE wyjątkowo dobrze znosił modyfikacje i głównie dzięki niemu Toyota Supra nadal utrzymuje swój legendarny status. Również w naszym kraju jest to auto owiane legendą. Do mocno zmodyfikowanej Supry należy bowiem rekord Polski w prędkości osiągniętej samochodem. Wydarzenie to znalazło się w jednym z wydań magazynu "VMax".

Magii tego auta można również doświadczyć na poniższych filmach.



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.58613300323486 s