Giełda tuningowanych aut


VW GOLF GTI 35 ED COMPSPORT STANCE RACEISM

Cena: 79999 PLN

Renault Megane RS III Cup 310HP 440NM MG Motorsport Wagner Tuning

Cena: 62500 PLN

NISSAN 200sx s13 LS3

Cena: 105000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Aktualności

Legenda Le Mans, Porsche 956 o wartości 36 000 000 zł spotkane w Tokio przez Polaka!


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-12-07 | Komentarzy:
Wyścigowa esencja lat 80, jak się okazuje spędza swoją emeryturę na przedmieściach Tokio. Bolid na stare lata doczekał się nawet lokalnych tablic rejestracyjnych. Zdjęcia, które zobaczycie poniżej otrzymaliśmy od naszego przyjaciela z Polski, który mógł go podziwiać razem z Shinichi Morohoshi na planie nowego sezonu programu Top Gear (klik).

Wyścigowe Porsche 956 z numerem nadwozia #003 po raz ostatni widzieliśmy w sierpniu 2015 roku, kiedy było głównym bohaterem aukcji w Pebble Beach. Aukcja organizowana przez Gooding&Company okazała się być rekordowa, ponieważ samochód sprzedano za równowartość 36 146 000 zł. Tym samym jest to najdroższe Porsche, które kiedykolwiek zostało sprzedane na licytacji.

24946300_1757522540947511_359832945_o.jpg

Prezentowany egzemplarz to prawdziwy dominator wyścigów długodystansowych, jeden z pięciu wspaniałych, który dominował w 24h wyścigu Le Mans w latach 1982-1986. Egzemplarz nr 3 - łącznie powstało zaledwie 10 egzemplarzy - swoje 24-godziny chwały zaliczył w 1983 roku. Za kierownicą zwycięskiej maszyny zasiedli Vern Schuppan, Hurley Haywood i Al Holbert.

Zanim jednak odniósł zwycięstwo, 28 maja 1983 roku, niemiecki kierowca wyścigowy, Stefan Bellof wykręcił w tym konkretnym Porsche czas w Zielonym Piekle, który nie został pobity do dnia dzisiejszego! Północna Pętla w 6 minut, 11 sekund i 13 setnych sekundy to wynik, który obowiązuje od 35 lat! 

24826224_1757522917614140_1077708108_o__1_.jpg

Samochód został zbudowany w Weissach w 1982 roku. Jest to pierwszy bolid Porsche, w którym zastosowano aluminiowy monocoque, redukując masę auta do 800 kg. W odróżnieniu od dzisiejszych maszyn z 12-cylindrowymi silnikami diesla, które biorą udział w wyścigu w LeMans, Porsche 956 aby wygrać potrzebowało o połowę mniej cylindrów i o połowę mniejszą pojemność. Centralnie umieszczony silnik o pojemności skokowej 2,65-litra w połączeniu z układem turbodoładowania generuje 630 KM przy 8200 obr/min. Napęd na koła tylne przenoszony jest natomiast za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. W przyszłych modelach pojawiła się również skrzynia PDK, którą można spotkać we współczesnych modelach Porsche. Prędkość maksymalna za czasów świetności przekraczała grubo 350 km/h!

24992757_1757522944280804_1001079932_o.jpg

Jak już pisaliśmy powyżej, zdjęcia i informacje podesłał nam Miguel Santos. Z tego co się dowiedzieliśmy, Porsche 956 o numerze nadwozia 003 pojawi się w recenzji Rory Reida w nowym sezonie Top Gear.

24956677_1757522440947521_1989991200_o.jpg

Materiał z Tokio będzie opowiadał także o słynnym Aventadorze 50th anniversary Shinichi Morohoshiego. 

24882815_1757522544280844_1374017914_o.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21432
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 319

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.35304594039917 s