Aktualności

Mercedes E63 AMG 2014MY


Autor: Piotr Sieniawski | Dodano: 2013-02-11 | Komentarzy:

„Niepozorny”. Tym określeniem z pewnością nie można nazwać Mercedesa E63 AMG 2014MY, choć jego świeżą fotogalerię już tak. Między powitalnym cennikiem CLA Edition 1 a czwartym dniem testów bolidów F1 na torze w Jerez, pojawił się On.


Muskularna, jednakowoż „niepozorna” sylwetka to od lat domena najmocniejszych Klas E. Rok modelowy 2014 nie przynosi w tym względzie rewolucji. Przód auta zdominowała spora osłona chłodnicy z pojedynczym żebrem o dwu ostrych brzegach. Klosze reflektorów – o wydłużonym kształcie – mieszczą w sobie diodowe lampy „LED High Performance”. Pokryty szarym lakierem Titanium Grey, dwuczęściowy spojler zderzakowy wizualnie łączy ze sobą powiększone wloty powietrza. Identycznym barwnikiem powleczono dziesięcioramienne, 18-calowe obręcze (szerokość odpowiednio 9”, 9,5”) z oponami 255/40 i 285/35. W tylnym zderzaku zwróćcie uwagę na błyszczącoczarny dyfuzor z czterema chromowanymi końcówkami wydechu. Powyżej, na klapie bagażnika znalazła się oczywiście listewka spojlerowa.

Gdyby tego było mało, to w konfiguratorach odnajdziemy wersję „S”, cechującą się innymi rodzajami wykończeń. Każdy z dokładkowych elementów może błyszczeć charakterystyczną plecionką włókien węglowych. Na tylnej osi pojawił się także mechaniczny dyferencjał o ograniczonym tarciu.

12C1285_073_730.jpg

Wnętrze uświetnia najwyższej jakości skórka, Alcantara, a także lakier fortepianowy. Poza wybornymi materiałami, pasażerowie będą delektowali się dźwiękami generowanymi przez zestaw audio Bang&Olufsen BeoSound AMG. Ten 1200-watowy komplecik zawiera w sumie czternaście głośników (w tym te podświetlane, wysokotonowe). Dostrajany za pomocą odpowiedniej sekcji w menu systemu COMAND, za pośrednictwem cyfrowego procesora dźwięku DSP, odtwarza muzykę w trybie Dolby Digital 5.1.

12C1285_123_730_2.jpg

E63 AMG 2014MY to jeden z tych samochodów, w którym dylemat „W co się wsłuchać” jest nierozstrzygalny, ponieważ przeciwwagę dla najlepszego nagłośnienia stanowi jakże znakomity silnik. Podwójnie turbodoładowany (stosowane oznaczenie BiTurbo) motor o pojemności 5.5 litra (5439 ccm) V8 wytwarza moc 557 KM przy 5500 obr./min. Moment obrotowy w liczbie 720 Nm, dostępny jest w szerokim zakresie 1750 – 5250 obr./min. Z nim na pokładzie tylnonapędowy Sedan przyspiesza do pierwszej setki w 4,2 sekundy. Zaopatrzony w napęd 4MATIC potrzebuje już tylko 3,7 s.  

Wyposażona standardowo w układ 4MATIC (płynnie dostosowywany rozdział energii. W skrajnych przypadkach może to być nawet 30:70 w obie strony), może pochwalić się mocą 585 KM/5500 obr./min. Dostęp do 800 niutonometrów realizowany jest w przedziale 1750 – 5000 obrotów na minutę. Tak dopakowana limuzyna osiąga sto kilometrów na godzinę w 3,6 sekundy.

Na chwilę obecną prędkość maksymalna każdej z odmian to elektronicznie ograniczone 250 km/h. W autach marzeń nie powinno się badać zużycia paliwa, jednak nie jest ono w E63 AMG 2014MY takie straszne. Teoretycznie, bazowy Sedan (RWD) zadowoli się 9,8 litrami, natomiast „S” powinien spalić 10,3 l/100 km.

Do transferu energii służy dwusprzęgłowa skrzynia AMG SpeedShift MCT o siedmiu przełożeniach i czterech wariantach pracy – w tym w pełni manualnej pozycji „M”.

Wideo:

[Źródło: Mercedes] 


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21272
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 172

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.4038519859314 s