Giełda tuningowanych aut


Renault Megane III RS Cup/ 2012/polski salon/61 tys. km/IDEALNY!

Cena: 79999 PLN

Toyota Celica All-Trac ST185 Wide Body

Cena: 36000 PLN

Fiesta ST mk7 miltek sport 200KM

Cena: 49999 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Aktualności

Najbardziej wyjątkowe Audi R8 w Polsce - ponad 710 KM


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-01-20 | Komentarzy:

Niesamowitym projektem podzielił się nasz czytelnik Szymon. Bazą modyfikacji zostało Audi R8 z silnikiem 4,2 V8 FSI a budową zajęła się firma Pachura Moto Center. Efektem końcowym jest zdecydowanie najbardziej wyjątkowa R-ósemka w Polsce!

Założenia tego projektu były od początku szalone. Właściciel chciał mieć samochód rozwijający moc ponad 700 KM, który dodatkowo swoim wyglądem zewnętrznym w pełni zdradza swoje możliwości. Modyfikacja silnika była trudnym i czasochłonnym przedsięwzięciem. Rozpoczęto od zainstalowania dwóch kompresorów ROTREX C38-61. Cały system doładowania, chłodzenia, układ dolotowy i nowy system smarowania opracowano specjalnie dla tego samochodu przez firmę TTS Performance. Układ wydechowy zakończono sportowym tłumikiem od Abt.

audi_r8_v8_gtr_pachura_1.JPG

Po wielu godzinach strojenia silnika na hamowni ostatecznie udało się uzyskać imponujące osiągi jednostki napędowej. Moc to ponad 710 KM, a moment obrotowy sięga daleko ponad 650 Nm. Auto katapultuje się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy, sprint do 200 km/h zajmuje imponujące 9,2 sekundy. Rozpędzanie kończy się dopiero przy prędkości 328 km/h i wynika z długości przełożeń skrzyni biegów. Plany na przyszłość obejmują jednak ich wydłużenie. W przeniesieniu tak potężnej mocy na skrzynię biegów pomaga sportowe sprzęgło z okładzinami z kevlaru, wyprodukowane specjalnie dla tego samochodu.

audi_r8_v8_gtr_pachura_13.jpg

Dla opanowania tego potwora na drodze niezbędne były modyfikacje zawieszenia i układu hamulcowego. R8 V8 GTR otrzymało gwintowany zestaw KW Variant 3 HLS 4 z regulacją wysokości, twardości i siły odbicia. Zawieszenie to ma bardzo przydatną funkcję w postaci systemu hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej i tylnej osi, który pozwala na uniesienie samochodu o 35 mm przy pokonywaniu przeszkód. Audi fabrycznie było wyposażone w konwencjonalne hamulce ze stalowymi tarczami. Zastąpiono je znacznie wydajniejszymi hamulcami ceramicznymi, na przedniej i tylnej osi.

audi_r8_v8_gtr_pachura_15.jpg

Przejdź na kolejną stronę, aby zobaczyć dalszy opis samochodu, galerię zdjęć oraz filmy z udziałem mocnego R8.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (3 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21553
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 144

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.81250596046448 s