Giełda tuningowanych aut


AUDI S3

Cena: 44499 PLN

Nissan Silvia S15 200SX

Cena: 120000 PLN

Leon Cupra R310 limited 310KM 400NM

Cena: 46500 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Najbardziej popularne


Aktualności

Najdroższa stodoła na świecie - Ferrari Daytona za 6,4 mln zł odnalezione po 37 latach!


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-08-26 | Komentarzy:

Zaginiony Graal włoskiej motoryzacji odnaleziony w japońskiej szopie! A myśleliśmy, że już nas nic nie zaskoczy po barn-find(ach) BMW M1 (klik), Astona Martina DB4 (klik), czy Mustanga Boss 302 (klik).

Internet właśnie obiegła informacja o odkryciu kolejnego zaginionego klasyka. To Ferrari 365 GTB/4 z 1969 roku, znane także pod nazwą Daytona, które gromadziło kurz przez ostatnie cztery dekady. Klasyk w 1971 roku został sprowadzony do kraju kwitnącej wiśni i tam przewinął się przez trzech właścicieli. Ostatnim z nich jest Makoto Takai, który sprawił, że to konkretne Ferrari począwszy od 1980 roku zostało zapomniane przez wielu kolekcjonerów.

daytona1.jpg

Włoski producent samochodów z Maranello w latach 1969-1973 wyprodukował 1200 egzemplarzy Daytony, jednak tylko 5 sztuk doposażono w aluminiowy korpus. Jest to właściwie jedyny egzemplarz z lżejszym nadwoziem, który otrzymał także homologację drogową. Model z body Scaglietti o numerze 32 ma bardzo pożądaną specyfikacje, w skład której wchodzą światła z Plexiglas, elektryczne sterowane szyby, ręcznie rzeźbione nadwozie, czy lakier Rosso Chiaro i skórzane wykończenie Nero.

Ferrari_365GTB4_DaytonaBerlinettaAlloy_29.jpg

Samochód przeszedł już weryfikację przez eksperta włoskiej marki, Marcela Massini. Historyk potwierdził pełną autentyczność modelu, jak również jego fabryczną specyfikację. Według jego oceny, auto zachowało się w doskonałej kondycji. Projekt studia Pininfariny przez swój okres eksploatacji pokonał zaledwie 36 390 km. Prócz grubej warstwy kurzu i kilku ognisk korozji, silnik nie wymaga większego remontu, nawet hamulec ręczny dotrwał do dzisiaj w stanie używalności. Warto wspomnieć, że Ferrari pod maską skrywa silnik V12 o pojemności skokowej 4,4-litra i mocy 353 KM, który swego czasu pozwalało na przyspieszenie do pierwszej setki w 5,4 sekundy i v-max 280 km/h!

daytona3.jpg

Analiza historii tego egzemplarza wykazała również, że samochód pierwotnie został zakupiony przez Luciano Conti, bardzo dobrego przyjaciela Enzo Ferrari.

daytaona4.jpg

Kolekcjonerzy zacierają już ręce na aukcję domu RM Sotheby. Klasyk pójdzie pod młotek już 9 września. Prognozowana cena egzemplarza to ponad 6,4 mln złotych! Link do ogłoszenia (klik).


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21542
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 59

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

1.5340859889984 s