Giełda tuningowanych aut


Corvette stroker zakuty 7.1 BiTurbo 800HP 1035Nm

Cena: 143000 PLN

VW GOLF VI GTI DSG

Cena: 49900 PLN

Individual A6 C7 Carbon 3,0 bi tdi 400HP PG-PERFORMANCE

Cena: 199000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Aktualności

Nowy Civic Type-R FK8 z rekordem w Zielonym Piekle - czy w ofercie znajdą się opony Michelin Pilot Sport Cup 2?


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-04-24 | Komentarzy:

Japoński wybryk designu wyszarpał od Golfa tytuł najszybszego przednionapędowego hatchbacka w Zielonym Piekle. Type-R FK8 przejechał pętlę w czasie 7 minut i 43,8 sekundy, a tym samym pokonał Golfa Clubsport S o nieco ponad 3 sekundy. Przedstawiciele marki zapewniają, że klatka zainstalowana w kabinie testowego Type-R(a) pełniła tylko funkcje bezpieczeństwa, nie poprawiając przy tym sztywności nadwozia. Co jednak z oponami, czy rzeczywiście z salonu będzie można wyjechać na torowych gumach z homologacją?

Jak informuje Honda Polska, czas okrążenia został osiągnięty w modelu w produkcyjnej specyfikacji, podczas ostatniej fazy testów, na suchym torze, przy optymalnej temperaturze otoczenia, co zapewniło najlepszą przyczepność opon i osiągi układu napędowego. Nowy czas jest lepszy o prawie siedem sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu. Warto wspomnieć, że auto wystartowało w próbie na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2. Nie wiadomo jednak, czy japoński producent w swojej ofercie będzie oferował jedną z topowych gum na rynku. W tabeli czasowej Type-R wyprzedził o 15 setnych sekundy Nissana GT-R z 2010 roku oraz Mercedesa CLK 63 Black Series z czasem 7:46.

1.jpg

Na rekordowy przejazd na Nordschleife miało wpływ kilka czynników. Najważniejszym jest zmodyfikowany i udoskonalony, 2-litrowy silnik VTEC TURBO, osiągający moc maksymalną 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowe, krótsze przełożenia sześciobiegowej skrzyni manualnej znacząco poprawiły przyspieszenie samochodu, podczas gdy nowy pakiet aerodynamiczny Type R zapewnia lepszą stabilność przy wysokich prędkościach.

2.jpg

Sztywna struktura nadwozia nowego Civica Type R jest o 16 kg lżejsza, niż w poprzednim modelu, a sztywność skrętną poprawiono o 38 proc. Zapewnia to bardziej precyzyjne kierowanie i stabilność w zakrętach. Nowe wielowahaczowe tylne zawieszenie zwiększa stabilność podczas hamowania i ogranicza przechyły nadwozia, umożliwiając późniejsze hamowanie przed wejściem w zakręt i pomagając w osiągnięciu wyższych prędkości podczas jego pokonywania.

3.jpg

Ryuichi Kijima jest głównym inżynierem odpowiedzialnym za opracowanie podwozia Hondy Civic Type R. Wyjaśnia, gdzie - podczas jazdy wokół Nürburgringu - najnowszy model poczynił największe postępy, w porównaniu do poprzedniej generacji:

Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową Type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność". Dla przykładu, kierowcy zazwyczaj wchodzą w zakręt za Metzgesfeld z prędkością około 150 km/h. Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu Type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu Type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia - powiedział Kijima-san.





Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4/5 (1 głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21432
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 40

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.52339887619019 s