Aktualności

Nowy członek w rodzinie AMG - GT 4-Door Coupe


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2018-03-09 | Komentarzy:
4-litrowy silnik AMG V8 biturbo jest już wykorzystywany w szeregu modeli AMG. W przypadku AMG GT 63 S 4MATIC+, jednostka została dodatkowo wzmocniona – osiąga moc 639 KM oraz maksymalny moment obrotowy 900 Nm w zakresie 2500-4500 obr./min. W efekcie topowy silnik czterodrzwiowego AMG GT zapewnia wyśmienitą siłę napędową w całym zakresie prędkości obrotowych. Efekt: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 s oraz prędkość maksymalna 315 km/h. 4-litrowy silnik AMG V8 korzysta ze sprawdzonego układu podwójnego turbodoładowania z turbosprężarkami umieszczonymi nie pomiędzy, ale na zewnątrz rozwidlonych głowic cylindrów. Alternator zespolony z rozrusznikiem EQ Boost w nowym AMG GT 53 generuje również energię dla pokładowej instalacji elektrycznej 48 V, która z kolei – dzięki przetwornicy DC/DC – zasila konwencjonalną sieć 12 V (korzysta z niej oświetlenie, kokpit, ekrany multimediów oraz jednostki sterujące).

Na wyposażeniu Mercedesa znalazła się także przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9, która współpracuje z napędem 4Matic+.Dzięki wykorzystaniu mokrego sprzęgła ograniczono jej masę i bezwładność, a przy tym zoptymalizowano reakcje na zmiany obciążenia. J

Jednym z celów przy projektowaniu nowego czterodrzwiowego AMG GT było „zaszczepienie” jego nadwoziu genów auta sportowego. Jest zatem nisko i sztywno. W modelu 6-cylindrowym standardem jest zawieszenie ze stalowymi sprężynami i regulacją tłumienia. Warianty V8 korzystają z wielokomorowego zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL+. Przednią oś, silnik, skrzynię i przekładnię kierowniczą zamontowano na sztywnej ramie pomocniczej (tzw. wózku).

Jest także szpera, w odróżnieniu od C63 AMG, które zrobiło zadymę na Times Square (klik). AMG standardowo otrzymuje elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi. W pewniejszej jeździe po zakrętach swoje 5 zł dodaje aktywna tylna oś skrętna oraz aktywna aerodynamika. GT z fabryki wyjeżdża z hamulcami z bimetalowymi tarczami oraz 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi, pływającymi zaciskami z tyłu. Na życzenie dostępne są wysokowydajne hamulce ceramiczne z lakierowanymi na brązowy kolor 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi z przodu i jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.

Samochód trafi do polskich salonów jeszcze w tym roku. Czekamy na cennik!



Oceń...



Ocena: 2.5/5 (2 głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.49367094039917 s