Giełda tuningowanych aut


BMW E30 362i LS3 550KM

Cena: 149999 PLN

Opel Astra GTC Turbo 222 KM

Cena: 25900 PLN

CORVETTE C6 Z06 546KM/680Nm

Cena: 195000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Aktualności

Ostateczna lista lokalizacji odcinkowych pomiarów prędkości


Autor: Dawid Potulski | Dodano: 2014-10-07 | Komentarzy:

Stało się... Rząd i GITD nie dają za wygraną i, pomimo pierwszych niepowodzeń, odcinkowy pomiar prędkości będzie jednak funkcjonował na polskich drogach. Kolejny wiążący termin to wiosna przyszłego roku, a miejsca rozlokowania bramownic znane są już dziś.

Pierwsze testy systemu opracowanego przez firmę Sprint nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, o czym już pisaliśmy (klik). Problem leżał w nieudanym przeliczaniu przejeżdżających przez bramki pojazdów. Uniemożliwiło to sporządzenie odpowiednich statystyk dotyczących liczby kierowców popełniających wykroczenie. Zawiódł także system raportowania. Przedsiębiorstwo, które jako jedyne zgłosiło się do przetargu poprawiło jednak swoje błędy i jest gotowe do wprowadzenia ulepszonej wersji swojego systemu. Nieoficjalne źródła donoszą, że tym razem próby praktyczne wypadły lepiej. GITD ma zamiar podpisać umowę na dostarczenie urządzeń rejestrujących w przeciągu kilku tygodni. Ich montaż ma ruszyć wiosną 2015 roku.

odcinkowy_pomiar_2.jpg

Koszt inwestycji ma oscylować w granicach 5,5 mln PLN. Ma ona być rozlokowana na drogach krajowych. Lista, z uwzględnionymi numerami dróg, przedstawia się następująco:

Województwo dolnośląskie

Borzęcin - Prusice, DK3
Lubin, DK3

Województwo lubelskie

Łuszczów, DK82

Województwo lubuskie

Sulechów, DK32

Województwo łódzkie

Tomaszów Mazowiecki, DK48
Kluki, DK8
Złota,  DK72

Województwo małopolskie

Kanina - Wysokie, DK28 

Województwo mazowieckie

Szymaki, DK7
Pawłowo, DK7
Sochaczew, DK50
Zakręt, DK2
Strachówka - Warmiaki, DK50
Karniewo, DK60
Turzyn, DK8
Rybitwy - Polesie, DK7
Kołbiel, DK50

Województwo opolskie

Łosiów, DK94

Województwo podkarpackie

Kolbuszowa, DK9
Krościenko Wyżne - Iskrzynia, DK9

Województwo podlaskie

Zwierki - Zabłudów, DK19

Województwo śląskie

Wilcza - Nieborowice, DK78
Gorzyce, DK78
Tarnowskie Góry, DK11

Województwo świętokrzyskie

Górno, DK74

Województwo warmińsko-mazurskie

Gniazdowo - Piecki, DK59

Województwo wielkopolskie

Oborniki, DK11

Województwo zachodniopomorskie

Babigoszcz - Gniazdowo, DK3

odcinkowy_pomiar_predkosci.JPG

Zasada działania systemu jest już powszechnie znana. Specjalne rejestratory będą fotografować auta w momencie wjazdu w strefę pomiaru, a następnie w chwili wyjazdu. Potem na podstawie czasu przejazdu od jednego punktu do drugiego system przeliczy średnią prędkość. Jeśli zmieści się ona w normach dopuszczalnych na danym odcinku, zdjęcia zostaną skasowane. Natomiast jeśli czas przejazdu będzie zbyt krótki, takie zdjęcie zostanie automatycznie przesłane do systemu CANARD. Tam na podstawie danych z CEPiK zostanie ustalona tożsamość właściciela pojazdu, który zostanie poinformowany o popełnionym wykroczeniu. 


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21432
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 245

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

2.6057140827179 s