Aktualności

Peugeot 208 R2


Autor: Piotr Sieniawski | Dodano: 2012-05-07 | Komentarzy:

Można się było zastanawiać, czy rajdowa odmiana - wjeżdżającego właśnie do polskich salonów – Peugeota 208 również otrzyma niepraktyczny zestaw wskaźników, ulokowany daleko pod przednią szybą.


Pierwsze zdjęcia wersji R2 jednoznacznie rozwiewają płonne nadzieje. Bezpośrednio w polu widzenia kierowcy znalazł się mały ciekłokrystaliczny ekran, lecz na podszybiu i tak starszy wielka czarna „buda” (czy aktywna? Nie zostało to jednoznacznie powiedziane). Poza jednym niewątpliwym zgrzytem, reszta prezentuje się jak najbardziej zwyczajnie. Kubełkowe fotele Sparco, osłonięte wytrzymałą klatką bezpieczeństwa i mały wieniec, wydający polecenia sportowo nastrojonemu, hydraulicznemu układowi kierowniczemu. Pod superlekkie felgi z oponami Michelin założono profesjonalne tarcze hamulcowe firmy Alcon, a pewne prowadzenie gwarantują między innymi regulowane amortyzatory Ohlins.

708180783596839247_730.jpg

Aby nie rozdrażniać „ludzi natury”, 208 R2 zasilany jest motorem 1.6 VTI, generującym grzeczne 188 KM mocy i 190 Nm momentu obrotowego. Parafrazując fragment oświadczenia prasowego: „Wolnossący motor nie tylko zużywa nieporównywalnie mniejsze ilości paliwa, ale i emisja dwutlenku węgla wyznacza bardzo zadowalający poziom”. Czyż to nie cudowne? Do przeniesienia napędu służy pięciostopniowa, sekwencyjna skrzynia (średnica pojedynczego sprzęgła: 184 mm), której manetki zlokalizowano oczywiście na kolumnie.

942423427133358053 730_1.jpg

Dostawy kompletnych Peugeotów 208 R2, kosztujących 57 500€, rozpoczną się w listopadzie.

[Źródło: WorldCarFans.com] 


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21195
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 607

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.31757879257202 s