Aktualności

Pick-up po tuningu


Autor: Kuba Brzeziński | Dodano: 2010-11-20 | Komentarzy:
Do czego służy pick-up? Auta te głównie tworzone są do ciężkiej pracy w terenie. Dlatego posiadają pakę, silnik diesla o potężnym momencie obrotowym i są proste konstrukcyjnie. Oczywiście praca w charakterze woła nie sprawia, że pick-upami nie można poruszać się po drogach publicznych. Coraz częściej auta tego typu można spotkać w mieście, czy na autostradach. Aby usprawnić poruszanie się nimi, Oettinger zaproponował pakiet do Volkswagena Amaroka.

Jak się zapewne domyślacie, niemiecki tuner nawet w najmniejszym stopniu nie zajął się wyglądem małej ciężarówki. Postępowanie takie jak najbardziej nie ma sensu. Kto bowiem przejmowałby się wyglądem masywnej terenówki wyposażonej w pakę? Co więcej, mogłoby się okazać, że zabiegi stylistyczne zniszczyłyby którąś część użytkowego charakteru pick-upa. Skoro wyglądu nie tknęli, to czym w takim razie zajęli ręce?

Okazuje się, że wszystkie zabiegi tuningowe skierowane zostały w stronę jednostki napędowej. 2-litrowy agregat wysokoprężny posiada w standardzie 163 konie mechaniczne i 400 Nm momentu obrotowego. O ile podczas ciężkiej pracy wartości takie wystarczą, o tyle na trasie Amarok wydaje się być ociężały. Oettinger postanowił przeprojektować oprogramowanie jednostki napędowej. W efekcie moc wzrosła do 190 kucy, a moment obrotowy poszerzył się o kolejne 30 Nm.

Już na pierwszy rzut oka widać, że wzrost możliwości jednostki napędowej nie jest za wysoki. Dzięki temu jednak, że odpowiednio poprowadzono krzywe mocy w optymalnym zakresie obrotów, przyspieszenie do pierwszej setki wyniesie 10,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na wartości 187 km/h. Oczywiście cały czas pamiętajcie, że jest to niezwykle ciężki pick-up.

Jeżeli chcecie, aby wasz Volkswagen Amarok stał się nieco bardziej żwawy, musicie wyłożyć 1.090 euro. Być może i nie będzie to promocja, jednak nie dacie się także nabić w butelkę.

Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21378
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 180

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.34761214256287 s