Aktualności

Pierwsze Audi z napędem na tył, poznajcie R8 RWS


Autor: Jey Wild | Dodano: 2017-09-12 | Komentarzy:

Jak się okazuje, nie bez powodu stery Audi przejął Stephane Winkelmann, a zmiana nazwy sportowego działu z Quattro GmbH na Audi Sport GmbH, przyniosła efekty o wiele wcześniej niż się spodziewaliśmy. Już teraz bez żadnych domysłów, a oficjalnie poznaliśmy najnowszy wariant Audi R8 o nazwie RWS (Rear Wheel Series). Podczas targó samochodowych we Frankfurcie mogliśmy poznać wszystkie informacje o najnowszym dziecku Audi. Jak powiedział sam Winkelmann: "R8 V10 RWS to bardzo udane przeniesienie koncepcji napędu wyścigowego modelu R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.”

a1711076_large.jpg

Auto pojawi się na rynku w limitowanej wersji, której powstanie zaledwie 999 egzemplarzy w wariantach Coupe oraz Spyder. Ręczna produkcja ekskluzywnego modelu ruszy w manufakturze R8 w Böllinger Höfe. 

a1711030_large.jpg

„Audi R8 V10 RWS stworzono dla purystów” – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Ten limitowany, specjalny model, to ekskluzywna oferta przewidziana dla klientów ceniących ekstremalną dynamikę jazdy. Dzięki montowanemu centralnie silnikowi V10 i napędowi na tylną oś, samochód udanie przenosi koncepcję napędu stosowanego w wyścigowych Audi R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.”

a1711028_large.jpg

Nowy wariant R8 będzie się wyróżniał elementami malowanymi w kolorze czarnego matu. kratownica osłony chłodnicy Singleframe oraz wloty powietrza z przodu i z tyłu. Górna część bocznego wlotu powietrza tzw. sideblade (w Coupé) utrzymana jest w lśniącej czerni, dolna w kolorze karoserii. Podobnie jak w przypadku Audi R8 LMS GT 4, także w Audi R8 V10 RWS Coupé karoserię można opcjonalnie pokryć czerwoną folią przebiegającą przez maskę silnika, dach i tył pojazdu. We wnętrzu, kierowca i pasażer siedzą w fotelach sportowych. Obito je skórą i tkaniną Alcantara. Na życzenie dostępne są fotele kubełkowe. Tablicę rozdzielczą zdobi emblemat „1 of 999”, wskazujący na limitowaną liczbę egzemplarzy.

a1711050_large.jpg

 Wersja z napędem na tył powstała na bazie słabszej wersji silnikowej, czyli R8 V10 (bez Plusa). Moc tego auta to 540 KM i 540 Nm, auto jest więc słabsze w porównaniu do Huracana LP580-2. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 3,7 sekundy dla wersji Coupe oraz 3,8 dla Spydera. 

a1711047_large.jpg

Masa własna nowego Audi R8 V10 RWS w wersji Coupé to 1590 kg, 50 kg mniej niż Audi R8 Coupé V10 z napędem quattro, które w porównaniu z wariantem napędzanym na tylną oś potrzebuje dodatkowych podzespołów: wału Kardana, sprzęgła wielopłytkowego i międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Wariant R8 Spyder V10 RWS w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy, a jego masa własna wynosi 1680 kg. Rozkład obciążenia między osiami w stosunku 40,6:59,4 (Coupé) i 40,4:59,6 (Spyder) oraz zestrojenie podwozia i układu kierowniczego, dostosowano specjalnie do napędu na tylną oś.

a1711052_large.jpg

Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalają na kontrolowany drifting, w sytuacji gdy kierowca w standardowym systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybierze tryb „dynamic”, a elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ustawi na tryb „Sport”. W obszarach granicznych, układ ESC ingeruje bezpiecznie i rozsądnie. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pozbawione jest całkowicie wpływu momentu obrotowego na jego działanie, a manewrowanie jest bardzo precyzyjne. Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone w lakierowane na czarno 19-calowe felgi odlewane z aluminium z pięcioma ramionami w kształcie litery V. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu.

a1711083_large.jpg

a1711092_large.jpg



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.63113403320312 s