Aktualności

R8 w wersji hardcore


Autor: Kuba Brzeziński | Dodano: 2010-09-21 | Komentarzy:

Od dobrych kilku lat na rynku motoryzacyjnym panuje moda, która mówi o tworzeniu bardziej sportowych wersji sportowych już aut. Być może i na pierwszy rzut oka zjawisko to wydaje się być idiotyzmem. Po co bowiem przyspieszać coś, co i tak jest już szybkie. Jeżeli jednak dłużej się zastanowicie, z pewnością pojawi się uśmiech na waszej twarzy. Tym razem przypadłość ulepszenia supersamochodu dotyczy firmy Audi. Oczywiście prace skupiły się wokół modelu R8.

Aby R8 stał się szybszy, w pierwszej kolejności postanowiono odchudzić go. W tym celu inżynierowi
zrzucili z karoserii około 100 kilogramów zbędnego złomu. Do śmietnika poszły nie tylko niektóre elementy wygłuszające, ale także i standardowe tarcze hamulcowe. W ich miejsce pojawiły się ultralekkie hamulce ceramiczno-karbonowe. Kolejnym punktem przyspieszania R-ósemki stała się modyfikacja silnika. Oczywista była decyzja, że prace modernizacyjne skupią się na 5,2-litrowej jednostce V10. Po wymianie oprogramowania oraz kilku zmianach kosmetycznych silnikowi udało się rozwinąć 560 koni mocy. Jest to o 35 KM więcej od wersji standardowej.

Audi_R8_GT_50.JPG


Bez wątpienia Audi R8 V10 już w wersji standardowej jest autem bardzo szybkim. Inaczej nie da się bowiem określić przyspieszenia do pierwszej setki w 3,9 sekundy oraz prędkości maksymalnej 316 km/h. Jeżeli zatem
w modelu GT obniżymy czas przyspieszania o 0,3 sekundy oraz zwiększymy prędkość o 4 km/h, z pewnością u posiadacza pojawi się satysfakcja.

Audi_R8_GT_49.JPG


Większa moc oznacza oczywiście, że auto trzeba jakoś utrzymać na asfalcie. Aby kierowca nie miał z tym większego problemu R8 GT został wyposażony w szerokie opony, usztywnione zawieszenie oraz masę elementów zwiększających docisku karoserii do nawierzchni. Co więcej, za każdym naciśnięciem pedału hamulca kierowca ma do czynienia z
ceramiczno-karbonowymi tarczami. Te zatrzymują auto niemalże w miejscu.

Cała produkcja osiągnie ilość zaledwie
331 sztuk. Audi R8 GT będzie zatem dosyć rzadkim autem. Ile będzie kosztować? Aby móc sobie na niego pozwolić, musisz wyłożyć co najmniej 193.000 euro.


Galeria zdjęć




Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)

Tagi




Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.50951385498047 s