Aktualności

Rolls Royce Wraith od Spofec - 717 KM i 986 Nm


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-12-04 | Komentarzy:

Przy modyfikacjach takich aut jak Rolls Royce należy zachować wyjątkowe wyczucie smaku. Stonowanym, ale także bardzo pasującym, pakietem stylistycznym pochwalił się tuner Spofec, który wziął na warsztat model Wraith. Przy okazji wycisnął trochę dodatkowych koni mechanicznych i niutonometrów z 6,6-litrowego silnika V12 o podwójnym turbodoładowaniu.

Spofec to oddział wydzielony z grupy Novitec, stworzony w jednym celu - tuning aut marki Rolls Royce. Nazwa pochodzi od określenia Spirit of Ecstasy, które odnosi się do statuetek umieszczanych na krańcach masek wszystkich Rollsów. Specjalna jednostka zajęła się już wcześniej Ghostem (zobacz klik), a teraz opracowała zestaw dedykowany luksusowemu coupe - modelowi Wraith. Trzeba przyznać, że Spofec wykonał kawał dobrej roboty.

rr_wraith_spofec_5.jpg

Biorąc pod uwagę bardzo wysoką cenę Wraitha (około 1,2 mln zł), jeszcze bardziej ekskluzywny może być tylko Wraith po modyfikacjach. W opisywanym przypadku auto otrzymało nowy przedni i tylny zderzak, progi oraz delikatny tylny spoiler, niezaburzający oryginalnej linii. Wszystko wykonane zostało z dbałością o najdrobniejsze detale i przy użyciu najwyższej klasy materiałów, między innymi włókna węglowego.

rr_wraith_spofec_4.jpg

Efektu dopełniają 22-calowe felgi z oponami w rozmiarach 265/35 z przodu i 295/30 z tyłu, które ściśle wypełniają nadkola dzięki obniżonemu o 40 mm zawieszeniu. Specjalny sterownik podnosi pneumatyczne amortyzatory do normalnej wysokości po przekroczeniu 140 km/h.

rr_wraith_spofec_9.jpg

Z uwagi na poprawione osiągi wymieniono tarcze hamulcowe na ceramiczne odpowiedniki - z przodu 405-milimetrowe, a z tyłu 395-milimetrowe. Zmiana przyniosła oszczędność wagi aż o 38 kg względem fabrycznych hamulców. Redukcja masy była możliwa również dzięki sportowemu układowi wydechowemu, który lepiej uwydatnia brzmienie dwunastocylindrowej jednostki.

rr_wraith_spofec_13.jpg

Nowe oprogramowanie sterujące pracą motoru twin turbo o pojemności 6,6 litra pozwoliło na wykrzesanie 85 dodatkowych koni i 186 niutonometrów. Tylnonapędowy Wraith od Spofec charakteryzuje się 717 KM i 986 Nm. Podniesiona moc i zmniejszona waga skróciły czas przyspieszenia do 100 km/h do 4,2 sekundy (4,6 w serii). Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna pozostała na niezmienionym poziomie 250 km/h.


Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21408
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 412

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.80719208717346 s