Giełda tuningowanych aut


Audi S8 5.2 V10 450KM

Cena: 79900 PLN

VW Golf GTI Pirelli Edition

Cena: 48000 PLN

Opel Zafira OPC 2.0 turbo 300 KM

Cena: 14500 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Aktualności

Testujemy odejście 605-konnego Audi RS6 Performance


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2016-10-20 | Komentarzy:

Auta z nadwoziem kombi to wybór najczęściej podyktowany przez zdrowy rozsądek, a nie serce. Na ogół są to samochody bardzo praktyczne, przez co mogą być pozbawione charakteru. Ze względu na wielozadaniowość stanowią jednak idealny środek transportu dla rodzin.

Nasz dzisiejszy bohater stanowi przykład pojemnego "wagona", który oszuka zdrowy rozsądek i ucieszy nasze serca. Audi RS6 nikomu z Was nie trzeba przedstawiać - bestia początkowo występująca z silnikiem V10 o absurdalnych osiągach przez lata stała się symbolem rodzinnego kombi dla maniaków prędkości. Pod maską najnowszej generacji C7 spoczywa 4-litrowy silnik TFSI V8 Twin-Turbo o obłędnym momencie obrotowym 700 Nm (overboost 750 Nm) i mocy 605 KM. Jest to w zasadzie ten sam motor, który można znaleźć w S8 Plus (klik) i RS7 Performance.

Zobacz także walkę na decybele pomiędzy RS6 Performance, a najgłośniejszym S5 Supercharged w Polsce (klik

Na pokładzie RS6 Performance nie mogło zabraknąć napędu Quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, który w zależnie od potrzeb, rozdziela moment obrotowy między osiami (standardowo na przednią oś trafia 40% momentu). Całość obsługiwana jest za pośrednictwem hydrokinetycznego tiptronica. Niestety bang silnika pozbawionego dwóch cylindrów stracił na walorach akustycznych, jednak zyskał spore pole do popisu w temacie osiągów. Blisko dwutonowe kombi katapultuje się do pierwszej setki w 3,7 sekundy i maksymalnie osiąga 305 km/h. Niewiele lepsze osiągi reprezentuje model R8, jednak w odróżnieniu od dwumiejscowego coupe na pokład RS6 Performance możemy zabrać całą rodzinę i bagaż na weekendowy wypad o maksymalnej pojemności 565 litrów lub w ekspresowym tempie zorganizować sobie przeprowadzkę.

Idealne kombi nie jest jednak tanie. Podstawowa wersja zaczyna się od 571 tysięcy złotych. Egzemplarz testowy został wyceniony na 803 000 zł.

Zobaczcie jak wygląda odejście na starcie w Audi RS6 Performance. 


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 619

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.34402084350586 s