Aktualności

Torowy pojedynek Civica Type R i CBR1000RR Fireblade SP


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2015-09-24 | Komentarzy:

Pojedynki pomiędzy pojazdami z dwoma i czterema kołami zwykle kończą się przewagą tych pierwszych, bowiem przewaga stosunku mocy do masy w motocyklu znacznie przewyższa ten uzyskiwany w samochodach. W tym przypadku zdecydowano się na wyścig na dystansie jednej pętli toru Rockingham Motor Speedway, a w celu wyrównania szans opóźniono start jednośladu o 10 sekund.

By pojedynek był miarodajny poważne maszyny potrzebowały profesjonalnych kierowców. Za kierownicą Civica Type R zasiadł Matt Nea, a Dan Linfoot przejął stery CBR1000RR Fireblade SP. Samochód napędzany jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem VTEC, rozwijającym moc 310 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 268 km/h. Więcej na jego temat możecie poczytać tutaj (zobacz klik).

honda_civic_type_r.jpg

CBR1000RR Fireblade SP to bezkompromisowa maszyna klasy Super Sport, nastawiona na jak najlepsze osiągi. Litrowa, czterocylindrowa jednostka generuje 181 KM przy 12250 obr./min oraz 114 Nm przy 10500 obr./min. Wszystko to przy wadze 199 kilogramów. Stosunek mocy do masy jest zatem wyższy od rywala o niemal cztery razy...

honda_cbr.jpg

Zapraszamy na wyścig:

Sprawdźcie również uliczny pojedynek dwóch zmodyfikowanych maszyn - Toyoty Supry oraz Suzuki Hayabusy (klik).



Oceń...



Ocena: 3/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.67687606811523 s