Najnowsze polskie projekty
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
Najbardziej popularne
Aktualności
Tyle pozostało po Marussia Motors - to już rok od bankructwa
W równie szybkim tempie zyskała ogromną popularność, jak i ogłosiła
bankructwo. Pierwsze superauto z Rosji miało podbić rynki zachodnie oraz
pokonać włoską konkurencję.
Firma Marussia Motors krótko po stworzeniu modelu B2, określanego także jako "rosyjskie Lamborghini" i zainwestowaniu we własny zespół startujący w zawodach Formuły 1 wpadła w poważne kłopoty finansowe. Brak środków na życie skutkowało tym, że firma została zamknięta w 2014 roku. W jednej chwili fabryki i biura opustoszały, a jej pracownicy zostali zatrudnieni w jednym z rządowych instytutów technicznych. Obecnie dawna siedziba rosyjskiego producenta samochodów sportowych przypomina scenę z filmu post apokaliptycznego. Egzemplarze serii B, wycenione na setki tysięcy złotych każdy spoczywają pod grubą warstwą kurzu i w najbliższej przyszłości zostaną prawdopodobnie rozkradzione.
Marussia Motors opracowała dwa modele supersportowych aut o niezbyt wymyślnych nazwach: B1 oraz B2. W gruncie rzeczy był to ten sam samochód, różniący się karoserią. Silniki o dwóch wariantach mocy - 360 i 420 KM opracowała brytyjska firma Cosworth. Zgodnie z oficjalną specyfikacją techniczną, rosyjski supersamochód przyspiesza do setki w 3,8 sekundy i maksymalnie osiąga 310 km/h.
Z informacji, które posiadamy wynika, że w 2012
roku sprzedano 500 egzemplarzy wariantu B2.