Aktualności

Tyle pozostało po Marussia Motors - to już rok od bankructwa


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2015-06-22 | Komentarzy:

W równie szybkim tempie zyskała ogromną popularność, jak i ogłosiła bankructwo. Pierwsze superauto z Rosji miało podbić rynki zachodnie oraz pokonać włoską konkurencję.

Firma Marussia Motors krótko po stworzeniu modelu B2, określanego także jako "rosyjskie Lamborghini" i zainwestowaniu we własny zespół startujący w zawodach Formuły 1 wpadła w poważne kłopoty finansowe. Brak środków na życie skutkowało tym, że firma została zamknięta w 2014 roku. W jednej chwili fabryki i biura opustoszały, a jej pracownicy zostali zatrudnieni w jednym z rządowych instytutów technicznych. Obecnie dawna siedziba rosyjskiego producenta samochodów sportowych przypomina scenę z filmu post apokaliptycznego. Egzemplarze serii B, wycenione na setki tysięcy złotych każdy spoczywają pod grubą warstwą kurzu i w najbliższej przyszłości zostaną prawdopodobnie rozkradzione.

fid_74145.jpeg

fid_74155.jpeg

fid_74147.jpeg

Marussia Motors opracowała dwa modele supersportowych aut o niezbyt wymyślnych nazwach: B1 oraz B2. W gruncie rzeczy był to ten sam samochód, różniący się karoserią. Silniki o dwóch wariantach mocy - 360 i 420 KM opracowała brytyjska firma Cosworth. Zgodnie z oficjalną specyfikacją techniczną, rosyjski supersamochód przyspiesza do setki w 3,8 sekundy i maksymalnie osiąga 310 km/h.

494146.jpg

Z informacji, które posiadamy wynika, że w 2012 roku sprzedano 500 egzemplarzy wariantu B2.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 0/5 ( głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 623

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.37672996520996 s