Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


VW Golf R STAGE 3 360KM COMPSPORT

Cena: 75000 PLN

Nissan 200sx SR20DET 302KM 398Nm

Cena: 31000 PLN

Corvette C6 Z06

Cena: 189000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Garaż

Audi S2 na tor - 430 KM


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-11-01 | Oglądano: 12511 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
2226 cm3
220 KM
310 Nm
6,1 sek
250 km/h
AWD
Dane techniczne: (po modyfikacji)
2226 cm3
430 KM
507 Nm
< 3,0 sek
> 300 km/h
AWD

Audi S2 Coupe to następca legendarnego Audi Quattro, które odniosło wiele sukcesów na trasach rajdów na całym świecie. Trzydrzwiowa wersja popularnego Audi 80 powstała w liczbie zaledwie 7039 egzemplarzy. Albert postanowił zmienić swoją wyjątkową S-dwójkę w potężną maszynę do torowej rywalizacji.

Zaprezentowane w 1990 roku Audi S2 Coupe opuszczało fabrykę napędzane 2,2-litrowym silnikiem R5 z 20-zaworową głowicą. Dzięki turbodoładowaniu jednostka rozwijała 220 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy kształtował się na poziomie 310 Nm. Parametry te transferowane były na cztery koła poprzez 5- lub 6-biegową skrzynię manualną. Napęd quattro z mechanizmem różnicowym Torsen zapewniał autu sprint do 100 km/h w 6,1 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero przy prędkości 250 km/h. Były to porównywalne osiągi do znacznie mocniejszych konkurentów od BMW i Mercedesa z początku lat 90.

audi_s2_5.jpg

Albert rozpoczął pracę nad projektem w 2006 roku. Rozpoczął od pozbycia się całego wnętrza. Zdemontował też silnik, skrzynię oraz zawieszenie - zdecydował, że samochód będzie składany od podstaw. Pierwszym krokiem było wspawanie klatki bezpieczeństwa IRECO oraz zainstalowanie systemu gaśniczego Sabelt. Do wnętrza powędrowały dwa homologowane fotele kubełkowe z pasami 6-punktowymi oraz deska rozdzielacza wykonana z karbonu.

audi_s2_7.JPG

Dążąc do minimalizacji wagi pojazdu wymieniono zderzaki, maskę, przednie i tylne nadkola, drzwi oraz tylną klapę na odpowiedniki z wykonane włókna węglowego i plastiku. Ponadto wszystkie szyby oprócz przedniej zastąpiono poliwęglanem. Seryjne S2 Coupe ważyło około 1,5 tony, a gotowe do jazdy auto po modyfikacjach charakteryzuje się masą 1220 kg.

audi_s2_6.jpg

Blok silnika pobrany został z innego 5-cylindrowego Audi i powiększono w nim średnicę do 81 mm, odpowiadającą rozmiarowi seryjnych tłoków. Po szeregu modyfikacji, których wyszczególnienie znajdziecie poniżej, moc wzrosła do 430 KM, a moment obrotowy wynosi teraz 507 Nm. Albert twierdzi, że Audi rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 3 sekund. Dotychczas testowana prędkość maksymalna to 300 km/h, ale 6-biegowa skrzynia pozwala rozwinąć 330 km/h. Tak mocny samochód wymagał zastosowania sprzęgła spiekowego z wzmocnionym dociskiem. W układzie napędowym zastosowano trzy szpery Torsen. Mechanizmy różnicowe umieszczono na przednim dyferencjale, na tylnym moście oraz centralnie, z maksymalnym podziałem momentu na poszczególną oś w stosunku 2:1.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to zdecydowano się na amortyzatory Ohlins 3-way oraz sprężyny Eibach. O wyhamowanie auta dbają 6-tłoczkowe zaciski z 370-milimetrowymi tarczami na przedniej osi, a także 4-tłoczkowe i 330-milimetrowe tarcze z tyłu. Do jazdy po torze przeznaczone są opony typu slick w rozmiarze 260/65 R18, naciągnięte na felgi ATS DTM Competition 18x9,5 cala.

Dalsza część artykułu na kolejnej stronie.


Oceń...



Ocena: 3.85/5 (26 głosów)


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 20895
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 185

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.14329600334167 s