Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


Renault Clio Sport

Cena: 16500 PLN

Opel Astra GTC Turbo Stage 3+

Cena: 40000 PLN

BMW M5 E60 V10 507KM

Cena: 95000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Garaż

Audi S4 - 600KM


Autor: Tomasz Tomala | Dodano: 2011-12-11 | Oglądano: 74258 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
2671 cm3
265 KM
400 Nm
5,6 sek
250 km/h
AWD
Dane techniczne: (po modyfikacji)
2671 cm3
601 KM
615 Nm
3,4 sek
300+ km/h
AWD

Moc to nie wszystko w przypadku aut z napędem na jedną oś, mógł się na pewno o tym przekonać nasz kolejny bohater. Jak sam zweryfikował „ ...jechałem swoim 400 konnym Carlssonem do Hipermarketu i po drodze spotkałem na światłach Passata 4motion. Trochę padało, a chłopaki z Passata spytali się ile mam koni – powiedziałem, że 400. Po czym na zielonym Passat ruszył jak z procy, a ja walczyłem z trakcją… Na następnych światłach panowie z Passata ze śmiechem stwierdzili, że chyba chciał bym mieć 400 koni, bo oni mieli 193 i nie mogłem ich dogonić….”

IMG_6567.jpg

Wtedy zrodziła się potrzeba u naszego bohatera –Nikolasa, aby nabyć auto z napędem na cztery koła. Jednak wybór nie padł na modne ostatnio auta z Japonii, które często manifestują swoją moc już samym wyglądem. Z sympatii do niemieckiej motoryzacji wybór padł na Audi. Generacja b5 jest dobrze znana na polskich drogach, nawet niedzielni kierowcy na pewno spotkali się kiedyś z A-czwórką. Do garażu trafiła więc pierwsza, sportowa generacja czwórki o przydomku S4 z 1999 roku. Dla wielu osiągi już seryjnej jednostki V6 2.7 BiTurbo zaprzęgnięte z napędem Quattro byłby wystarczające, tym bardziej patrząc na nadwozie Avant, które większości kojarzy się z autem rodzinnym, a nie sportowym.

IMG_6582.jpg

Nowe auto Nikolasa było ex autem właściciela firmy komputronic (zakupione jako nowe w polskim salonie). Audi już w chwili zmiany właściciela było znacznie zmodyfikowane, osiągało moc ok. 400KM, jednak wymagało jeszcze kilku poprawek. Po odświeżeniu auta przez firmę Sportmile samochód dalej generował moc w okolicach 400KM, co pozwalało pierwszą setkę osiągnąć w 4,3s, a „ćwiartkę” przejechać w 12,6s. Takie strojenie nowemu właścicielowi wystarczyło na rok, potem pojawił się niedosyt.

IMG_6631.jpg

„Po roku zapadła decyzja, żeby wybrać jedno z szybszych streetowych aut w PL i zrobić setup, który będzie miał porównywalne lub lepsze osiągi na seryjnym, niezakutym silniku. Padło na Golfa ProTurbo”. Cel został wyznaczony więc modyfikacji auta przyszedł ciąg dalszy, kolejne strojenie dało wynik 540KM i 640Nm. Jednak takiego setupu po kilku miesiącach nie wytrzymała skrzynia biegów, która też w całym projekcie praktycznie jako jedyna sprawiła kłopot. Wymiana skrzyni na nową i nowy program, który miał poprawić charakterystykę silnika dały wynik końcowy na poziomie 601KM i 615Nm. Pozwalało to przyśpieszać od 0 do 100 w 3,8s natomiast rozpędzanie od 0 do 200 zajmowało ok. 10s.

IMG_6617.jpg

Auto stylistycznie miało być maksymalnie seryjne, aby Audi pozostało „sleeperem”. Wymianom uległy lampy, wyeksploatowane oryginały zamieniono na zamienniki, z przodu z czarnym wkładem, co też odświeżyło trochę wygląd auta. Zderzak przedni został zamieniony na zmodyfikowany, który mógł podawać powietrze do centralnie umieszczonego intercoolera pokaźnych rozmiarów. Na masce znalazły się otwory poprawiające wentylacje silnika, przypominające te z Escorta Coswortha. Reszta auta została seryjna zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz.

Projekt ten miał jeden cel, konfrontacja z VW Golfem IV ProTurbo (link). Przed głównym pojedynkiem Audi Nikolasa wystartowało z Audi RS4 o mocy 442KM. Pomimo, że był to przejazd koleżeński widać różnice w zapasie mocy jaką miał niebieski Avant. Przejazd ten też z pewnością był dobrą rozgrzewką i poznaniem nowego setupu jaki dostało auto chwile przed imprezą „Król jest tylko jeden” (link), zorganizowaną specjalnie dla przejazdu Audi vs. VW.

IMG_6635.jpg


Przed imprezą „czułem pewne obawy, bo oponent był bardzo szybki i znał swoje auto bardzo dobrze. Ja z kolei dostałem auto z nowym setupem na 601 koni bezpośrednio na spocie i miałem tylko jeden przejazd na zapoznanie się z autem w tej specyfikacji… Obawiałem się, że nie wykorzystam w pełni osiągów auta którego jeszcze nie czuje na 100% ale starałem się myśleć pozytywnie” mówi Nikolas.

Wrzawa i szum na forach, a także w świecie streetracingu przed imprezą, licytacje cyferkami z przejazdów czy hamowni na pewno wzbudziły coraz większe zaciekawienie wynikiem pojedynku. Do starcia Audi S4 Avant vs. VW Golf ProTurbo dochodziło wielokrotnie, jak mówi sam Nikolas:

„Na ulicy liczy się wygrana – to nie są zawody gdzie masz klasy, podziały itd. – to jest street – czyli nie ważne czym, jak i w jakiej specyfikacji – WIN IS WIN no i udało się – na kilka przejazdów Audi przegrało tylko raz ..., zresztą uważam, że na tej imprezie Audi i tak nie pokazało wszystkiego co potrafi.”

IMG_6555.jpg

Pomimo wygranej nie był to jednak koniec modyfikacji auta, ponownie postanowiono zestroić program na pierwszych trzech biegach oraz dodano Launch Control, który z pewnością pozwalał poprawić czas z jakim rozpędzało się „kombi”. Niedługo później niebieskie Audi zostało sprzedane, znalazło ono nowego właściciela za nasza zachodnią granicą, gdzie karoseria dostała nowy pomarańczowy kolor, a „seryjny” silnik dalej sprawuje się dobrze i przynosi frajdę nowemu nabywcy.


Oceń...



Ocena: 4.33/5 (54 głosów)


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 20900
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 634

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.251953125 s