Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


Seat Leon CUPRA R

Cena: 67900 PLN

Seat Leon CupraR 1M

Cena: 24900 PLN

VW Golf GTI Pirelli Edition

Cena: 48000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Garaż

Fiat Seicento - 490 KM i 480 Nm


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2015-06-06 | Oglądano: 82767 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
899-1108 cm3
39-55 KM
65-88 Nm
13,5-18 sek
140-150 km/h
przód
Dane techniczne: (po modyfikacji)
1368 cm3
490 KM
480 Nm
? sek
? km/h
przód

Niemal 500-konny Fiat Seicento to bez dwóch zdań jeden z najciekawszych projektów w naszym kraju. Jakiś czas temu wrzucaliśmy na nasz profil na Facebooku zdjęcia autorstwa Piotra Ceglińskiego przedstawiające to bardzo ciekawe auto, a dziś mamy dla Was także garść informacji na temat przeprowadzonych w nim modyfikacji.

Lista usprawnień w leciwym Seicento jest rzecz jasna bardzo obszerna, ale zacznijmy od historii. Sebastian kupił ten samochód, gdy był już po swapie na 8-zaworowe 1,2. Lekko dłubnięty silnik charakteryzował się 80 końmi mechanicznymi. Po dwóch latach użytkowania mocy zaczęło jednak brakować, a w głowie właściciela zaczęły pojawiać się pierwsze pomysły. Silnik otrzymał turbosprężarkę Garrett GT2056S, większą przepustnicę i ostrzejszy wałek, a uzyskany efekt w postaci 180 KM wystarczył na kolejne dwa lata.

fiat_seicento_garaz_4.jpg

Przełomowy z punktu widzenia historii projektu był rok 2013, kiedy to Sebastian postanowił zamienić nierozwojowe już 1,2 na 1,4 T-jet z Abartha 500. Z początku w planach było około 350 KM, ale na tej wartości nie poprzestano. Seicento ostatnimi czasy wypluło na hamowni imponujące 490 KM i 480 Nm przy doładowaniu 2,2 bara. Podobno samochodzik świetnie czuje się z taką mocą. Zasługa w tym szeregu modyfikacji, które wymienione zostały poniżej.

fiat_seicento_garaz_9.jpg

Silnik Abarth 500 T-jet 1,4 16V

- Turbo Garrett GT2871R (replika)
- Porting  głowicy powiększone kanały ssące i wydechowe
- Delikatne kąty na zaworach
- Ostrzejsze wałki rozrządu
- Regulowane wszystkie kółka od wałków
- Sprężynki zaworowe Supertech
- Wał skręcony szpilkami Arp
- Szpilki silnika i głowicy ARP
- Tłoki zrównane masowo
- Odelżone koło zamachowe i wyważone wraz z sprzęgłem
- Odelżony i wyważony układ korbowo-tłokowy

fiat_seicento_garaz_7.jpg

Przeniesienie napędu

- Skrzynia (C 510) ze szperą Torsena
- Sprzęgło 4 łopatkowy spiek samonastawny
- Jednoczęściowe koło zamachowe odelżone i wyważone razem z sprzęgłem

Układ dolotowy

- Intercooler 450x300x76mm
- Chłodnica oleju 30-rzędowa
- Układ dolotowy po całości 76 mm
- Kolektor ssący customowy dwukomorowy
- ITB (przepustnica baryłkowa)

Układ wydechowy

- 3 calowy downpippe oraz cały wydech po całości również 3 cale
- 2x sondy lambda (szerokopasmowe)
- 4x Termopary egt po jednej na cylinder

Układ paliwowy

- Wtryski 2000cm BOSCH (E85)
- Dwie pompy paliwa Bosch 044
- Czujnik składu mieszanki paliwa z auto adaptacją

Ciąg dalszy oraz pełna galeria zdjęć na kolejnej stronie.


Oceń...



Ocena: 4.28/5 (65 głosów)


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21252
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 288

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.22559690475464 s