Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


Mercedes E63 AMG

Cena: 120000 PLN

Mercedes-Benz CLA 45 AMG

Cena: 159000 PLN

Audi S6 sedan 679KM/854Nm Compsport

Cena: 229000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Garaż

Golf IV Proturbo


Autor: Tomasz Tomala | Dodano: 2011-02-13 | Oglądano: 66779 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
2792 cm3
204 KM
300 Nm
7,1 sek
233 km/h
AWD
Dane techniczne: (po modyfikacji)
2792 cm3
700 KM
900 Nm
3.5 sek
300 km/h
AWD

Golf IV jest często spotykanym autem na polskich drogach. Głównie jednak są to modele ze słabymi silnikami benzynowymi bądź popularne TDI. Daniel, były właściciel opisywanego modelu posiadał wersję, która już seryjnie dysponowała znacznie lepszymi osiągami.

Początkowo Daniel poruszał się słabszą wersją Golfa IV generacji, w którym planował zwiększyć moc silnika. Jednak zmiana auta była nieunikniona i to nie z powodu „nierozwojowego” silnika, a poważnego wypadku jakiemu uległo auto. Już tydzień po tym zdarzeniu Daniel stał się posiadaczem kolejnego Golfa. Tym razem wybór padł na model VR6 wyposażonego w silnik 2.8 l i napęd na cztery koła 4motion.

dan1.jpg

Satysfakcja z osiągów jakimi dysponowało auto nie trwała długo. „Zapadła decyzja o założeniu turbo. Po około miesiącu od zakupu zaczęło się kompletowanie części. A że na części z USA trzeba trochę czekać to do auta trafiła instalacja podtlenku azotu.”

Od początku auto budowane było z myślą o codziennym użytkowaniu, z możliwością okazyjnych startów na ¼ mili. We wnętrzu pozostały seryjne fotele VR6, każdy po 25kg. Fabryczne zegary ustąpiły miejsca tym z topowej wersji R32. Zainstalowano także dodatkowe wskaźniki na osłonie kolumny kierowniczej: BOOST, EGT oraz temperatura oleju. W desce rozdzielczej zagościła nowa jednostka sterująca audio, sygnowana przez JVC połączona z odseparowanym systemem Hertza wraz ze wzmacniaczem. Dodatkowo przy radiu wkomponowano przełączniki do instalacji nitro, której 4,5kg butla znajdowała się w bagażniku.

dan_sr1.jpg dan_sr2ok.jpg dan_sr3ok.jpg

Po skompletowaniu nowych części zamontowano system turbo, dzięki któremu przy doładowaniu 0,7 bar silnik generował ok. 310KM i 450Nm. Jednak taki setup nie przetrwał długo wprowadzając Golfa w poważne modyfikacje. Doładowanie zwiększono do 1,2 bar, co dawało już moc wynoszącą 400KM i ok. 600Nm, a auto do „setki” rozpędzało się w..


Oceń...



Ocena: 4.55/5 (47 głosów)


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21564
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 86

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.23279500007629 s