Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


Ford Fiesta ST mk6

Cena: 16500 PLN

Ford Mustang GT 4.6l 305KM

Cena: 46900 PLN

AirREX Honda S2000

Cena: 149999 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Garaż

Honda Civic Type-R Tajpa


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2017-11-04 | Oglądano: 5099 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
2000 cm3
310 KM
400 Nm
5,7 sek
270 km/h
FWD
Dane techniczne: (po modyfikacji)
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD

Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem zgłosił się do nas Adam, autor projektu o nazwie Tajpa, który powstał na bazie Hondy Civic Type-R FK2.

Hejka...
A to się nada na stronkę?
Może coś wybierzesz... Auto było do obejrzenia na WSM 17 w Strefie Tuningu...

Pozdrawiam! Adam

I rzeczywiście, próżno szukać drugiego podobnego "typera" w Polsce - nie jest to co prawda najmocniejszy FK2 w Polsce, ale (naszym skromnym zdaniem) zdecydowanie jeden z najlepiej zmodyfikowanych. Szybko odezwaliśmy się do Adama, aby podesłał krótką historię swojego projektu. Na wiadomość zwrotną nie trzeba było długo czekać. Oddajemy głos Adamowi:

Jest to moja druga Honda - pierwszy wybór padł na UFO, czyli zwykłego Civica VIII gen 5d 1.8 benz w wersji executive, kolor czarna perła. Pomimo ogromnej sympatii dla VTEC-ów, ich specyfikacja (w moim przypadku - 140KM / 178Nm) po jakimś czasie budziła niedosyt, szczególnie kiedy zauważyłem, że przeciętny Diesel bez problemu może mnie objechać. Niestety niski moment sprawiał, że to auto nie robiło szału nawet w wersji Type R FN2, chociaż dźwięk szlifierki kątowej do dziś wywołuje u mnie gęsią skórkę. Gdy z powodu niespełnienia normy EURO6 zaprzestano w Europie produkcji FN2, z niecierpliwością zacząłem wyczekiwać na nową generację Civica Typer R, tym bardziej, że zgodnie z zapowiedziami miał być to model z nadwoziem 5-drzwiowym. Czas oczekiwania było próbą cierpliwości dla większości fanów japońskiej marki. Z tego co mi nieoficjalnie wiadomo, trochę czasu zajęło dopracowanie auta z myślą o rekordzie na torze Nurbugring. Najszybszy wówczas czas wśród hothatchy udało się osiągnąć włoskiemu kierowcy - Gabriele Tarquini (7:50:63). Emocji podkręciła także informacja, że w końcu Honda "przeprosiła się" z silnikami turbodoładowanymi...

23192298_1817118518328796_570086805_o.jpg

23191709_1817118374995477_53629637_o.jpg

Po przeczytaniu chyba wszystkich dostępnych artykułów oraz obejrzeniu wszystkich filmów na YT postanowiłem zakupić to auto, będąc na arabskim kontrakcie kilka tysięcy kilometrów od Polski. Auto kupiłem dosłownie przez internet bez jazdy próbnej, oglądania na żywo itp. To był instynkt. Z salonu auto wyjechało ze zdobieniami w kolorze Rally Red przedniego grilla i tylnego zderzaka oraz spoilerem dachowym w kolorze nadwozia, klapką wlewu paliwa z logo CIVIC. W środku kilka dodatków z Carbonu oraz zdobienia kierownicy w kolorze Rally Red, do tego charakterystyczne listry Type R oraz czerwone podświetlenie podłogi.

23158285_1817118724995442_530897481_o.jpg

Kluczyki odebrałem 4.04.2016 i szybko się w nim zakochałem. Seryjna specyfikacja modelu po jakimś czasie nie moich oczekiwań. Trzy miesiące po odbiorze auta z salonu - lipcu 2016 roku - postanowiłem udać się na pierwsze modyfikacje softu w jednej z warszawskich "kuźni mocy". Z seryjnych 305KM, 392Nm na samym ECU udało się uzyskać 349,5 KM i 476Nm. Niestety seryjny IC słabo radził sobie już ze standardową mocą, więc zapadła decyzja na jego wymianę w niedalekiej przyszłości.

W międzyczasie w oko wpadła mi firma Best Performance z Częstochowy, która na zamówienie ściąga m.in. z Tajwanu kute i dosyć ciekawe felgi. We wrześniu 2016 złożyłem zamówienie na 2-częściowe, kute felgi BC Forged a dokładnie model HB-Z10 (kierunkowe czyli dwie "prawe i dwie "lewe") z montażem na Center Lock. Według danych producenta był to drugi komplet felg na CL wysłany do Europy a pierwszy "aftermarketowy" w Polsce.

23191660_1817117904995524_580806640_o.jpg

Opinie były różne, od skrajnie pozytywnych do negatywnych. Mi jednak bardzo się spodobały i do dziś uważam ten zakup za najbardziej trafiony. W głowie rodził się powoli projekt zmiany wyglądu auta. Przy montażu felg niestety również nie byłem obecny, więc mogłem zobaczyć je tylko, dzięki relacji zdjęciowej Best Performance.

23191934_1817119131662068_2041728931_o.jpg


Oceń...



Ocena: 5/5 (1 głosów)

Tagi


honda | civic | typer


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21418
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 105

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.44092011451721 s