Garaż
Info
Witaj w garażu Adrenaline Motorsport. Tutaj znajdziesz projekty najciekawszych aut w Polsce! Będziesz mógł przeczytać wywiady z właścicielami i zobaczysz opisy zmian jakie zostały wprowadzone.
Zobaczysz również zdjęcia oraz filmy.

Zapraszamy!

Giełda tuningowanych aut


Mercedes W201 3.2 AMG

Cena: 180000 PLN

Audi S4 B5

Cena: 24500 PLN

Nissan Skyline R32 1.5JZ 405HP

Cena: 55000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Garaż

Volkswagen Golf MK2 VRT - 770KM


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-02-26 | Oglądano: 35444 | Komentarzy:
Dane techniczne: (seria)
2800 cm3
174 KM
230 Nm
8 sek
240 km/h
przedni
Dane techniczne: (po modyfikacji)
3100 cm3
770 KM
910 Nm
3 sek
300+ km/h
AWD

Początki tego bardzo szybkiego Golfa drugiej generacji sięgają 2012 roku, kiedy rozpoczęto budowę na bazie części pochodzących z innego projektu. W sezonie 2013 silnik VR6 został znacznie wzmocniony, a całe auto kompleksowo przygotowano do wyścigów na dystansie 1/4 mili. Plany na kolejny rok są bardzo ambitne. Samochód jest już po pierwszych, przedsezonowych testach.

W pierwszej konfiguracji do napędu służył volkswagenowski silnik VR6 współpracujący z 6-biegową skrzynią z Golfa IV, do którego dołożono między innymi turbosprężarkę GT35. Przeprowadzone modyfikacje wywindowały moc i moment obrotowy do poziomu około 500 KM i 600 Nm. Takie parametry, za sprawą napędu na cztery koła, pozwalały na osiąganie 11 sekund na ćwiartkę. Samochód miał jeszcze kompletne wnętrze i poruszał się na zwykłych oponach.

vw_golf_mk2_vrt_2.jpg

Rok 2013 upłynął pod znakiem kilku wysadzonych silników, czego konsekwencją były ogromne zmiany w projekcie. Właściciel rozpoczął sezon od wymienienia turbosprężarki na T76 oraz niewielkich zmian w osprzęcie jednostki. Plan zakładał 600 KM, ale seryjny motor nie dawał sobie rady, szczególnie gdy moment obrotowy przekraczał 700 Nm.

W efekcie, w ciągu zaledwie miesiąca, zniszczeniu uległy dwa silniki. Seria z nowym turbo osiągnęła najlepszy czas 10,6 sekundy, ale wystarczyła tylko na 20-30 przejazdów. Rozwiązaniem problemu były kute tłoki i korbowody, które przeszczepiono z innego, niedokończonego projektu. Na tak przygotowanym silniku, wystrojonym na 660 KM, udało się pokonać ćwiartkę w 10,4 sekundy.

Nie był to nadal szczyt możliwości, ponieważ na felgach zamontowane były cywilne opony Nankang.

vw_golf_mk2_vrt_6.jpg

Przygotowania w gdyńskim SRTGarage do wkrótce rozpoczynającego się sezonu 2014 idą pełną parą. Auto charakteryzuje się aktualnie mocą 770 KM i 910 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Celem jest zejście do czasów rzędu 9 sekund.

Ostatnio Golf otrzymał oklejenie w barwach AP Zawieszenia Sportowe, dzięki firmie Venom24.pl, która wspiera projekt od samego początku...

Druga część artykułu na kolejnej stronie.


Oceń...



Ocena: 4.38/5 (21 głosów)


Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21433
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 193

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.23293304443359 s