Ogłoszenia



Najnowsze ogłoszenia


Corvette stroker zakuty 7.1 BiTurbo 800HP 1035Nm


Dodano: 2017-04-02| Oglądano: 18357
Cena: 143.000 PLN
Pojemność: 7100 cm3
Rocznik: 1999 r.

Na sprzedaż wystawiam samochód wart uwagi. Bezwypadkowy, pierwszy właściciel. Ciekawa historia auta.
Od czasu modyfikacji przejechane ~1700km łącznie z docieraniem silnika co mogę udokumentować. Na niczym nie oszczędzane, najwyższa możliwa specyfikacja.
To auto po prostu jedzie. Z serii pozostała praktycznie karoseria.
Na doładowaniu 1bar mamy 800KM i 100Nm co jest granicą rozsądku jeśli chodzi o codzienną jazdę.
Po zwiększeniu doładowania na 1.8bar (nic nie stoi na przeszkodzie, silnik zakuty) mamy ok 1200KM i 1400Nm.
Auto można konfigurować jak tylko się komu podoba, poprzez kontroler doładowania i komputer proEFI. 
Dzięki mokrym tulejom Darton, silnik jest praktycznie nizniszczalny.
Sam koszt modyfikacji przekracza 160tyś zł. Samą karoserię dostają Państwo w prezencie :)
Proszę o TEL: 601134240
Specyfikacja poniżej:
Engine (427ci TwinTurbo):
- Darton MID Sleeves 4.125” Bore
- Lunati 4340 Forged Crankshaft 4.00” Stroke
- Lunati Forged 6.125” Pro Billet Connecting Rods with ARP Bolts
- Clevite Performance Rod & Main Bearings
- Wiseco Professional Series Forged Pistons (K397A125)
 - JE Pistons Premium Race Piston Rings (J100F841255)
- Cometic MLS Gaskets
 - ARP Head and Main Studs
 - Lingenfelter GT7 Camshaft (ADV DUR: 261 INT, 282 EXH, DUR @ 0.050: 208 INT, 230 EXH, LOBE SEP: 121.0, VALVE LIFT: .554 INT, .546 EXH)
- Hardened Pushrods
- Double Roller Timing Chain
- AFR Mongoose 100% CNC-ported 225cc Cylinder Heads with 72cc chambers (2.080 intake and 1.600 exhaust valves, ductile iron interlocking valve seats, bronze valve guides, hardened springs, titanium retainers, 3/4" thick head deck – a must for blown and nitrous applications)
- NGK TR6 Spark Plugs
- LS6 Intake Manifold
- Modified Oil Pan
- Katech Belt Tensioner
- Turbo Technology Inc. TTiX Twin Turbo Stage X Kit (Turbonetics Ceramic Ball Bearing T3/T4 Turbochargers, Evolution Stainless Wastegates, TiAL 50mm BOV, 3 Core Single Front Mount
- Intercooler, read more at http://turbotechnologyinc.com/2016/twin-turbo- corvette-systems- c5-and-c5- z06/)
“Why do you use Turbonetics turbochargers over Garrett?” This is why:
“Turbonetics ceramic ball bearing turbochargers utilize an angular contact ball bearing with silicone-nitride ceramic balls. Yeah, yeah, it
sounds fancy but what does this mean? It means that our unit can withstand between 1000 to 2200 lbs of dynamic thrust load vs.
conventional unit’s 60 to 80 lbs. Turbonetics uses a single ball bearing instead of two, BY DESIGN. The angular contact bearing is the loading
surface! The turbine-end bushing bearing acts as a shock absorber to prevent destructive rotating imbalances. The imbalance can damage the
turbocharger from inside out. Through computerized modeling and high-speed rotor dynamic analysis, the floating turbine end bearing was
found to be the very best way to absorb and dampen critical frequencies that are transmitted through the turbine shaft. On top of all this,
Turbonetics design allows the unit to be rebuilt.”
Engine Lubrication and Cooling:
- Lingenfelter High Volume Oil Pump
- Lingenfelter Oil Cooler Adapter
- Oil Cooler
- Evans Cooling High Performance Water Pump and Pulley
- 160 Deg. High Flow Thermostat
- Evans Non-Aqueous Race Coolant
Engine Control and Tuning:
- RoadRunner LS1 Realitime Emulation PCM
- Turbosmart Eboost2 Boost Controller
- Dynojet Wideband Commander Air/Fuel Ratio Monitor Kit + Air/Fuel Pressure Gauge
- EFILive Flashscan OBDII Scanner/EFI Tuner with Custom Operating System
Drivetrain:
- Tick Performance Adjustable Clutch Master Cylinder Kit
- GM Revised LS6 Clutch Slave Cylinder
- Spec Stage 5 Dual Clutch (Stage 5 kits feature a full-metallic disc with the highest possible friction  
- Hardened output shafts
- DTE Differential Strut Brace
Fuel System:
- Full Return Fuel System
- Recetronix High Flow In-Tank Fuel Pump
- Kenne Bell BAP
- Bosch Motorsport High Pressure Inline Fuel Pump
- Aeromotive Fuel Pressure Regulator
- FAST Fuel Rails
- RC (Bosch) High Flow 71lb/h Fuel Injectors (flow matched)
 - Fuel Pressure Gauge
Braking system:
- Baer EradiSpeed Cross Drilled & Slotted Rotors, Front and Rear
- Stainless Steel Brake Lines
- Motul Racing Brake Fluid
- GM Ceramic Brake Pads
Exhaust:
- Magnaflow Performance Exhaust System
Tires:
- Nitto NT555R Drag Radial Tires

Fotografie:



Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21341
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 138

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.29568982124329 s