Najnowsze polskie projekty
Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Najbardziej popularne
Test
Audi A5 Coupe do Kazimierza Dolnego
Pierwsze Audi A5 zadebiutowało w 2007 roku. Wyróżniało się bogatą paletą silnikową, ale przede wszystkim ciekawą stylistyką, dzięki czemu cieszyło się zainteresowaniem. Klientów nie brakowało aż przez dziewięć lat produkcji, w czasie których z taśmy zjechało 320 tysięcy egzemplarzy. W 2016 wprowadzono na rynek nowe A5, które swoim wyglądem na początku może trochę szokować.
Audi SQ5 Plus - szybkie i dyskretne
Producent aut z Ingolstadt modelem SQ5 otworzył nowy etap w historii marki. Po raz pierwszy w nomenklaturze Audi użyto połączenia oznaczeń S oraz Q. Co więcej, był to pierwszy w gamie modeli S samochód napędzany dieslem. Następnie skonstruowano SQ7 z 4-litrowym silnikiem V8 TDI, a ostatnimi czasy firma poszła jeszcze o krok dalej, łącząc w jednej nazwie RS i Q – w napędzanym 2,5-litrową, pięciocylindrową jednostką Audi RS Q3. O ile modele RS charakteryzują się pełną bezkompromisowością w dziedzinie osiągów, o tyle usportowione S-ki nie są aż tak krzykliwe i zachowują chociaż cień rozsądku – stąd właśnie wysokoprężny motor pod maską SQ5. Dla zagorzałych fanów motoryzacyjnej adrenaliny silnik diesla umieszczony w nadwoziu typu SUV to zaprzeczenie samochodu sportowego, ale okazuje się, że auto potrafi pozytywnie zaskoczyć.
Infiniti Q50S Hybrid AWD, czyli 302-konny OGIEŃ i 67-konna WODA
Ogień i woda to właśnie istota Infiniti Q50S Hybrid AWD, która jest syntezą sportowych osiągów, elegancji z zachowaniem aspektów ekologicznych. Model reprezentujący luksusowe oblicze Nissana, w nowej odsłonie walczy o pozycję w segmencie sedanów klasy średniej Premium począwszy od 2014 roku. Niestety wkroczenie na rynek z przytupem nie należy do zadań łatwych. Sektor ten jest od lat opanowany głównie przez niemieckie koncerny. Czasem warto wyjść poza schematy, aby dostrzec coś zupełnie nowego. Dla mnie to było pierwsze spotkanie z Infiniti, nie żałuję i nie mogę się doczekać na więcej.
Smart Brabus fortwo - miejski rozrabiaka ze sportowym DNA
Fanom motoryzacji nie trzeba tłumaczyć czym zajmuje się Brabus, słysząc tą nazwę zaraz w głowie maluje się Mercedes obdarzony przepotężną mocą, o genialnym brzmieniu. W Poznaniu np. możemy spotkać S63 coupe Brabus 850, który zgodnie z nazwą deklaruje aż 850 KM mocy i 1450 Nm momentu. Wszystko oczywiście swoje kosztuje, a za taki wyjątkowy samochód musisz zapłacić, aż 2 000 000 PLN. Po drugiej stronie skali mamy najtańszy i najsłabszy model, jaki możemy kupić w salonie ze znaczkiem niemieckiego tunera.
Abarth 500 595 Tursimo - wściekła pchełka
Produkcję Fiata 500 w prężnie działającej fabryce w Tychach rozpoczęto w 2007 roku, natomiast jego brata ukąszonego przez skorpiona rok później. Samochód dzięki swojemu retro designowi nie zestarzał się przez ten długi czas, ale marka co jakiś czas wypuszcza na rynek specjalne wersje, które przypominać mają klientom o jego istnieniu. Jedną z nich jest 160-konna odmiana 595 Turismo, którą miałem okazję przetestować.
Volvo S60 T5 - o jeden bang cylindra mniej
Volvo, a dokładnie "volvere" w prostym tłumaczeniu z języka łacińskiego oznacza "toczyć się", „brnąć dalej”. Tak właśnie jest z S60 – niezależnie gdzie jedziesz, a tym bardziej w jakich warunkach, trasa między punktami A i B będzie zrealizowana. Przez wiele lat Szwedzi dostarczali nam samochody, które pod wieloma względami biły na głowę swoich konkurentów. Teraz nie dość, że spełniają najwyższe standardy, to jeszcze obłędnie wyglądają.
Mitsubishi Space Star - już nie minivan
Jeszcze dziesięć lat temu, pod koniec okresu produkcji ówczesnego modelu, Space Star był reprezentantem segmentu MPV. Japońska marka postanowiła nas jednak zmylić i nazwy tej użyła dla samochodu, który jest najmniejszy w aktualnej gamie Mitsubishi i należy go sklasyfikować jako następcę Colta. Skąd tak zaskakujący pomysł? Otóż tęgim głowom od marketingu określenie „Gwiazda Przestrzeni” doskonale pasowało do autka, które zdumiewać ma obszernym i pakownym wnętrzem. Czy to w ogóle możliwe w samochodzie o długości 3,71 metra, a więc z pogranicza segmentów A i B?
Kia pro_ceed - Koreanka o niemieckiej urodzie
Postęp Koreańczyków w tworzeniu kolejnych
generacji modeli jest zadziwiający. Chęć trafienia w gusta europejskich
klientów powoduje, że auta w zaledwie kilka lat zmieniają się nie do
poznania. Świetnym przykładem jest drugie wcielenie Kii pro_cee’d, która
już samym wyglądem ściąga wzrok i budzi zainteresowanie. Otóż niemiecka
uroda jest w tym przypadku wyrażeniem pozytywnym. Czy bardzo dobre
pierwsze wrażenie nie znika po zapoznaniu się z autem?
Citroen DS3 Cabrio - szybki wózek na zakupy
Mały Citroen w wersji z rozsuwanym dachem i 156-konnym silnikiem 1,6 THP zdecydowanie nie jest samochodem dla drogowych przeciętniaków. Przypadnie on do gustu osobom, które poprzez auto komunikują swoją osobowość i styl życia. DS3 Cabrio stanowi idealne dopełnienie wizerunku dla właściciela, który przywiązuje dużą wagę do tego, jakimi przedmiotami otacza się na co dzień.
Skoda Rapid Style Plus - nowa Octavia dla mas
Skoda Rapid już z nazwy obiecuje wiele. Czy w konfrontacji z czołówką segmentu B+ jest rzeczywiście mocnym zawodnikiem?
Suzuki Jimny - niepozorna terenówka
Wieloletnie doświadczenie Suzuki w konstruowaniu lekkich i małych terenówek to gwarancja niebagatelnych możliwości poza utwardzonymi drogami. Jimny świetnie czuje się w swoim naturalnym środowisku, a więc w błocie, czy na stromych podjazdach. Nie najgorzej daje sobie radę również w miejskim gąszczu, ale trasy szybkiego ruchu to już zupełnie nie jego bajka. Czy frajda z jazdy offroadowej warta jest wyrzeczeń w codziennym użytkowaniu?
Audi A7 - jeździ jak wygląda
Patrząc z perspektywy długiej historii
motoryzacji można powiedzieć, że luksusowe limuzyny o stylistyce coupe
to nowość. Pierwszym tego typu autem o kształtach nadwozia
zarezerwowanych jedynie dla samochodów sportowych, z mocno opadającą
linią dachu, był Mercedes CLS. Wszedł on na rynek w 2004 roku i od tego
czasu namieszał w głowach osobom przyporządkowującym pojazdy do
poszczególnych segmentów, a także momentalnie przyciągnął do siebie
zamożną klientelę szukającą oryginalności. Konkurencja nie mogła
pozostać obojętna na nowo odkrytą niszę rynkową, więc rozpoczęła prace
nad swoimi modelami. Oto bardzo silny rywal Mercedesa, Audi A7.
Suzuki Swift Sport - agresywny z wyglądu
Swift to ciekawa propozycja na rynku miejskich hatchbacków. Suzuki,
zgodnie z trendem panującym wśród producentów aut tej klasy, ma w swojej
ofercie wersję Sport, która cechuje się odważniejszą stylistyką oraz mocniejszym
silnikiem. Sprawdźmy co ma do zaoferowania mały Japończyk, którego
pierwowzorem był Swift GTi - bezkonkurencyjny pod koniec lat osiemdziesiątych
ubiegłego wieku.