Giełda tuningowanych aut


Eclipse 2G Turbo Silnik 4G63T - 6bolt - 300KM

Cena: 18900 PLN

Acura Integra 1.8 JDM

Cena: 12900 PLN

BMW M5 E60 V10 507KM

Cena: 95000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

640KM Audi R8 V10 Plus po raz ostatni w tej formie - test v-max


Autor: Jey Wild, Piotr Myśków | Dodano: 2016-11-19 | Oglądano: 31691 | Komentarzy:

Dokładnie 10 lat temu, w roku 2006 Audi zaprezentowało swój pierwszy model aspirujący do grona supersamochodów, który wówczas dzielił kod genetyczny z Lamborghini Gallardo. Do tego czasu mieliśmy sporo szybkich samochodów niemieckiego producenta, jednak były to "zwykłe" cywilne auta, w bardzo mocnych odmianach S lub RS. Przyszła w końcu pora na prawdziwego, rasowego sportowca, godnego powieszenia na plakacie nad łóżkiem. Model budowany w siedzibie quattro Gmbh, która specjalizuje się w tworzeniu wyczynowych maszyn przyjął się bardzo dobrze, dzięki czemu w ostatnim czasie doczekaliśmy się już drugiej generacji R8. Wszyscy zakochali się w koncepcji supercara z włoskim temperamentem i niemiecką technologią.

IMG_0193.jpg

Topowe Audi występuje obecnie w jedynej słusznej konfiguracji z 5.2-litrowym V10 umieszczonym centralnie w dwóch wariantach mocy: 540 KM i 610 KM zwaną plus. To właśnie z tą mocniejszą odmianą mieliśmy do czynienia w zeszły weekend, dzięki uprzejmości naszego Czytelnika - Szymona.

R8, którego nie trzeba nikomu przedstawiać.

Jest to w zasadzie pierwszy w PL egzemplarz, który seryjnie występuje w specyfikacji z lakierem ARA i felgami w antracytowej czerni. Zaledwie kilka miesięcy temu mogliśmy go podziwiać w zupełnie nowej oprawie wizualnej, stylizowanej na kultowy myśliwiec F14 Tomcat (klik).

IMG_0250.jpg

Z zewnątrz R8 nie jest tak wulgarne jak Huracan (oficjalny następca Gallardo), jednak nie ma tu mowy o byciu anonimowym. Oczy wszystkich przechodniów będą zawsze zwrócone w stronę ultra-niskiego R8. Pozycja w kabinie jest tak niska, że stojąc przy RS7 Performance (pojedynek na decybele R8 V10 Plus kontra RS7) macie wrażenie, że jest to samochód z segmentu SUV.

Dziesięciocylindrowe centralnie umieszczone serce znajdujące się w tym egzemplarzu bije nieco szybciej niż inne. Dzięki zastosowaniu wydechu Fi Exhaust oraz poprawie softu w siedzibie PP-Performance, wolnossący motor legitymuje się mocą 640 KM i maksymalnym momentem obrotowym 580 Nm, które potrafią dosłownie katapultować samochód z miejsca. Najlepszy rezultat jaki udało się zmierzyć na aparaturze Racelogic to 2.7s 0-100 km/h oraz 6 sekund od 100 do 200 km/h. Dzięki wspaniałej wolnossącej jednostce i nowemu układowi wydechowemu mamy także do czynienia z genialną symfonią, której możecie posłuchać na filmie poniżej. W klipie zobaczycie również serię przyspieszeń R8 oraz do jakich prędkości jest w stanie się rozpędzić. Ponad "trzy paki" na blacie to naprawdę sporo!

IMG_0289.jpg

Warto podkreślić, że jest to auto, którego bez problemu możecie używać na co dzień. Napęd Quattro z ceramicznymi hamulcami to najlepsza polisa na życie, gdy spadnie deszcz, chociaż wiadomo, że przy tak dużym zapasie mocy nie oznacza to, że samochód sam wyratuje się sam z każdej opresji. Zawieszenie zwłaszcza w trybie Dynamic robi się dość sztywne, ale mimo wszytko jesteście w stanie pokonać nawet te bardziej wymagające drogi jakich we Wrocławiu nie brakuje.

15134073_1128982193884610_1946056721_o.jpg

KWESTIA SPALANIA, TEST V-MAX i PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ - to wszystko na następnej stronie :) 


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.33/5 (6 głosów)

Tagi


audi | r8 | v10 | plus


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21102
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 104

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.31709384918213 s