Giełda tuningowanych aut


Bentley Continental GT SPEED 610 PS W12 Biturbo

Cena: 245000 PLN

Toyota Supra MKIV Turbo, Targa, Manual, LHD, 510hp/600nm

Cena: 165000 PLN

Nissan 350z 280KM

Cena: 59000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


Testy

Abarth 500 595 Tursimo - wściekła pchełka


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2015-12-05 | Oglądano: 53207 | Komentarzy:

Wersja specjalna Abartha 500, choć ma w nazwie Turismo, nie może być sklasyfikowana jako samochód turystyczny. Wręcz przeciwnie. Dalszym podróżom sprzeciwia się przede wszystkim malutki bak paliwa o pojemności 35 litrów, bardzo sztywne zawieszenie, a także pięciobiegowa skrzynia biegów. Szóste przełożenie mogłoby ograniczyć uciążliwy hałas w kabinie przy prędkościach autostradowych. Na osiąganie wysokich prędkości rzędu 200 km/h też nie ma co liczyć – po pierwsze ze względu na częste wizyty na stacji, po drugie na silne odczuwanie szybkości w tym samochodzie. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że do bagażnika spakuje się na weekend co najwyżej jedna osoba. Specjalna wersja „pięćsetki” lepiej spisze się w mieście, gdzie będzie królowała w większości pojedynków od świateł do świateł. Ze względu na wymiary łatwo przyjdzie jej też znalezienie miejsca na ciasnych, miejskich parkingach, choć problematyczny może okazać się większy niż w przypadku Fiata 500 promień skrętu. Trzeba również przygotować się na dość uciążliwe wstrząsy na wszystkich nierównościach, studzienkach kanalizacyjnych, torach tramwajowych i przy zjeżdżaniu z krawężników. Do przełknięcia pozostaje jeszcze cena, która jest niemała. Cena testowego egzemplarza w odmianie 595 Turismo wynosiła 93 tysiące złotych. Model bez dodatkowego doposażenia to wydatek 89 tysięcy złotych.

Zalety:

+ nietuzinkowy wygląd
+ wrażenia z jazdy

Wady:

- pozycja za kierownicą
- materiały wnętrza
- mały zasięg

_MG_3693.jpg

Abarth 500 595 Turismo:

  • Silnik: benzynowy, 4-cylindrowy, turbo 1368 cm3

  • Moc maks.: 160 KM@5750 obr./min

  • Maks. moment obr.: 230 Nm@3000 obr./min

  • Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa

  • Prędkość maks.: 211 km/h

  • 0-100 km/h: 7,4 s

  • Napęd: na przednie koła

  • Masa: 1110 kg

  • Nadwozie (dł./szer./wys.): 3657/1627/1488 mm

  • Rozstaw osi: 2300 mm

  • Rozmiar kół: 205/40R17

  • Poj. bagażnika: 185 l
  • Spalanie średnie (wg producenta): 6,5 l/100 km

Tekst: Krystian Kaleta

Zdjęcia: Marek Szarek (facebook.com/MarekSzarekPhotography)

Dziękujemy za możliwość wykonania sesji zdjęciowej Akademii Bezpiecznej Jazdy w Warszawie
(akademia-bezpiecznej-jazdy.pl).



Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.5/5 (4 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21457
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 271

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.42541003227234 s