Testy

Audi A7 - jeździ jak wygląda


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-01-23 | Oglądano: 73465 | Komentarzy:

Patrząc z perspektywy długiej historii motoryzacji można powiedzieć, że luksusowe limuzyny o stylistyce coupe to nowość. Pierwszym tego typu autem o kształtach nadwozia zarezerwowanych jedynie dla samochodów sportowych, z mocno opadającą linią dachu, był Mercedes CLS. Wszedł on na rynek w 2004 roku i od tego czasu namieszał w głowach osobom przyporządkowującym pojazdy do poszczególnych segmentów, a także momentalnie przyciągnął do siebie zamożną klientelę szukającą oryginalności. Konkurencja nie mogła pozostać obojętna na nowo odkrytą niszę rynkową, więc rozpoczęła prace nad swoimi modelami. Oto bardzo silny rywal Mercedesa, Audi A7.

A7 jest liftbackiem, który w wysmakowanym nazewnictwie Audi określany jest jako Sportback. Długa maska rozpoczyna wyrazistą linię boczną. Mniej więcej na wysokości słupka B profil zaczyna lekko opadać w kierunku tylnych, diodowych świateł, gdzie nagle gwałtownie się załamuje. Do najbardziej wysuniętego punktu klapy bagażnika zbiega również przetłoczenie poprowadzone przez całą długość samochodu, które nadaje nadwoziu muskulatury. Tył karoserii jest elegancki, chociaż równocześnie zdradza sportowe aspiracje auta poprzez dwie chromowane końcówki układu wydechowego oraz wysuwany po naciśnięciu przycisku, lub po przekroczeniu 130 km/h, spoiler.

a7_3_1_.jpg

Trzecie światło stopu rozciągnięte jest na całą szerokość tylnej szyby, przez co budzi skojarzenia z Bentleyem Continentalem GT, czy BMW serii 6 Gran Coupe. Patrząc na samochód en face w oczy rzucają się potężny grill, którego nie da się pomylić z żadną inną marką, sprawiające wrażenie skoncentrowanych na drodze reflektory LED, a także poszerzenia poniżej linii okien, które nadmuchują karoserię po kilkanaście centymetrów z obydwu stron. Dzięki niedużej wysokości oraz znacznej szerokości auto wygląda jak przyklejone do nawierzchni. Testowy egzemplarz doposażony został ponadto w pakiet S line, który z zewnątrz wyróżnia się między innymi sportowym zawieszeniem obniżonym o 10 mm oraz 19-calowymi felgami o pięciu podwójnych ramionach z oponami 255/40. Samochód dzięki swoim kształtom i czarno-brązowawemu, głębokiemu lakierowi Havanna wygląda bardzo dostojnie. Przyglądając mu się nie sposób nie dostrzec jednak idealnej harmonii pomiędzy wspomnianym szykiem, a emocjami związanymi z nieprzeciętnymi osiągami.

a7_0.jpg

Po zamknięciu drzwi pozbawionych ramek...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.75/5 (20 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 20931
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 485

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.26296997070312 s