Giełda tuningowanych aut


Golf 5 GTI

Cena: 28555 PLN

Eclipse 2G Turbo Silnik 4G63T - 6bolt - 300KM

Cena: 18900 PLN

Opel Zafira OPC 2.0 turbo 300 KM

Cena: 14500 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Audi S8 Plus V8 BiTurbo 605 KM - nieprzyzwoicie przystojny atleta w smokingu


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2016-11-06 | Oglądano: 25348 | Komentarzy:

Już dawno stwierdziliśmy, że kilka dodatkowych koni mechanicznych jeszcze nikomu nigdy nie zaszkodziło. Do takiego samego wniosku doszli inżynierowie w Audi wprowadzając do oferty pożegnalne, a zarazem najmocniejsze wcielenie aktualnej generacji flagowej limuzyny, czyli S8 Plus "+85 KM". 

PLUS W KATEGORII MOCY, PLUS W STYLISTYCE 

Model po raz pierwszy wiedzieliśmy podczas targów IAA we Frankfurcie przeszło rok temu i wówczas zbyt pochopnie stwierdziliśmy, że tak nieprzyzwoite cztery pierścienie nie zaadaptują się w polskich warunkach. Jak bardzo się wtedy myliliśmy... Minął rok, a egzemplarz na poznańskich blachach trafił na nasz redakcyjny parking, zwarty i gotowy na podbicie świata Swoją drogą, szkoda że nie doczekaliśmy się Jasona Stathama w jednym z S8 na wielkim ekranie. Ceny tego modelu startują z pułapu 722 500 zł, a z systemem audio Bang&Olufsen i indywidualnym doposażeniem Audi Exclusive - tak jak w przypadku naszej sztuki - to wydatek już 887 180 zł.

22.jpg11.jpg

Chociaż A8 D4 jest już na rynku od sześciu lat, właściciele tych aut nie powinni mieć najmniejszego powodu do wstydu. Audi zawsze było o krok do przodu względem swoich konkurentów i nic się w tym względzie nie zmieniło. Nowa klasa S Mercedesa może i jest o trzy lata młodsza, a najnowsza seria 7 z Bawarii, która zaskakuje ilością rdzeni w komputerze pokładowym została gorąco przyjęta na rynku, ale Audi w dalszym ciągu utrzymuje dobrą formę. Tak naprawdę obecna generacja jest tak dobra, że nie sposób przewidzieć czego spodziewać się po jego następcy, a także jak najmocniejsza odmiana "S" D5, o której jeszcze nic nie wiadomo wypadnie na tle M760Li z V12 od Rolls Royca. 

_DSC0458.jpg

Topowy wariant modelu A8 z zewnątrz wyróżnia się subtelnym spojlerem, wykonanym z karbonu. Zamontowano go na tylnej klapie bagażnika. Prócz tego, na wyposażeniu znalazła się osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, podwójne użebrowanie, utrzymane są w kolorystyce czerni, genialne reflektory MATRIX LED wraz z dynamicznymi kierunkowskazami. Nie zabrakło licznych emblematów S8 i V8 T. Samochód nie należy do najmniejszych, ale jak na swój segment jest bardzo zwrotny. Zawdzięcza się to aluminiowej konstrukcji zgodnej z koncepcją Audi Space Frame. Waży tylko 231 kg, co jest niespotykane u konkurencji. Za przeniesienia mocy doładowanego silnika do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła Quattro służy ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic ZF pozbawiona systemu LC. Wciśnięcie pedału gazu do oporu przypomina zwolnienie cięciwy z łuku i wystrzelenie auta do przodu. 

Inżynierowie Audi, dla potrzeb nowego S8 plus ulepszyli jeszcze bardziej silnik 4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma 605 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 85 KM w stosunku do klasycznej "eski", ta duża sportowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Mając okazję obcować z większością RS-ów łatwo dojść do wniosku, że Audi zaokrągla osiągi...ale nie na swoją korzyść, a użytkownika. 

_DSC0473.jpg

W teorii pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu w 3,8 s. ale w praktyce łatwo zbić ten czas do 3,5 sekundy. Wartą odnotowania wartością jest także czas 12,3 sekundy. To czas w którym S8 PLUS rozpędza się od 0 do 200 km/h. Wyniki są porównywalne z większością supersamochodów i rozbroją 99% aut na drogach w PL. Jeśli chcesz luksusową bestię, która zrzuci każdego z lewego pasa? Jeśli nie będzie to RS6 Performance, czy RS7 Performance, które mają dokładnie tą samą jednostkę napędową pod maską, ale są nieco gorzej wychowane warto postawić na S8 Plus. Jego prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h można teraz także opcjonalnie podnieść do 305 km/h. Częściowo zdjęty kaganiec daje znacznie większe pole do popisu, choćby na "niemieckim autobahnie".

_DSC0550.jpg

Osiągnięcie maksymalnie możliwej efektywności jest związane z usprawnieniami, które wprowadzono w turbodoładowanej jednostce - począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem, przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż po modyfikację zaworów wydechowych, pracy skrzyni biegów, po optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki. Otwarcie przedniej maski to istna fiesta dla oczu petrolheada - silnik w czasach, kiedy jest zwykle chowany pod plombowany plastik, jak widać także może prezentować się doskonale.

_DSC0486.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21145
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 261

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.2739269733429 s