Testy

Audi S8 Plus V8 BiTurbo 605 KM - nieprzyzwoicie przystojny atleta w smokingu


Autor: Piotr Myśków | Dodano: 2016-11-06 | Oglądano: 18970 | Komentarzy:

Niestety albo stety, chorobą tej S-ki jest genialny klang silnika V8, który zbyt łatwo prowokuje kierowce do jazdy z prędkością dwukrotnie, a nawet trzykrotnie większej niż dopuszczalna. Samochód aż do v-maxa pięknie lepi się do drogi, a to za sprawą systemu Drive Select, który w trybie dynamicznym wyrzuca kierowcę ze strefy komfortu prosto na twardy bruk. Nastawy jakie oferuje sportowy tryb zmieniają charakter silnika i reakcji skrzyni biegów o 180 stopni. Warto wówczas przesiąść się na manetki, aby czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy. Równocześnie swoje 5 groszy dodaje pneumatyczne zawieszenie i świetne opony Dunlop SP Sport MAXX GT 275/35ZR21. Lekarstwem na "piractwo drogowe" może być znakomity system audio rodem ze Skandynawii, który wyceniono na ponad 30 000 zł. Ze względu na wyciszenie kabiny, jazda z muzyką może odpowiednio wytłumić strzały z wydechu i basowe brzmienie V8, a tym samym uspokoić temperament kierowcy. Szanse są jednak nikłe.

_DSC0568.jpg

Układ hamulcowy reprezentują ceramiczne hamulce wzmocnione włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi Ceramic. Nierozgrzane ceramiki nieco szurają, ale ze względu na dźwiękoszczelną kabinę, odgłos ten nie jest uciążliwy. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, hamulce radzą sobie z zatrzymaniem dwutonowej limuzyny nie gorzej niż Lamborghini czy Ferrari w znacznie lżejszych konstrukcjach. Prócz ubezpieczenia u agenta, według nas jest to najlepsza polisa na życie. Warto mieć jednak na uwadze kierowców podążających za S8 Plus, którzy muszą polegać na standardowych heblach. 

_DSC0492.jpg

Kabina wzorowana na wojskowych myśliwcach skupia uwagę kierowcy oraz pasażerów licznymi detalami. Z zasady topowa w ofercie Audi limuzyna powinna być prowadzona przez szofera, ale w przypadku 605-konnej S-ki mamy do czynienia z wyjątkiem odbiegającym od reguły. Zajęcie miejsca w fotelu kierowcy to czysta przyjemność, szczególnie z szerokim zakresem regulacji we wszystkich kierunkach (prócz regulacji zagłówka!). Sekret foteli można odkryć dostając się do specjalnego zestawu przycisków, umieszczonych tuż przy listwie podłogowej. To właśnie tam aktywuje się funkcję masażu. Do wyboru jest kilka trybów masażu - od spokojnego i delikatnego po bardziej intensywny. Nastawy fotela i kierownicy resetują się do domyślnej pozycji, aby umożliwić jak możliwie najwygodniejszy sposób wsiadania/wysiadania. S8 wyposażone jest seryjnie także w system domykania drzwi.

_DSC0498.jpg

W razie gdyby zaistniała potrzeba skupienia się na pracy podczas pokonywania trasy, S8 to pojazd stworzony dla ważnego dyrektora czy prezesa. Mobilne, luksusowe biuro posiada czterostrefową klimatyzację oraz jonizator powietrza, który skutecznie neutralizuje zapachy miasta w kabinie. W trakcie naszej 1000-kilometrowej podróży przekonaliśmy się o skuteczności działania stref klimatycznych w kabinie. Okazuje się, że nadanie skrajnych temperatur w poszczególnych obszarach jest naprawdę efektywne. Do dyspozycji VIP-owskiego pasażera oddano także mobilny hotspot. Niestety z tyłu nie działają masaże.

_DSC0483.jpg

W przypadku testowanego egzemplarza czarną, pikowaną skórę zdobią żółte przeszycia i elementy wykonane drewna o charakterystycznym słoju. Dominującym materiałem jest także Alcantara, która zabezpieczyła wyściółkę i półkę za tylną kanapką. 

_DSC0482.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (2 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 20898
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 252

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.2623279094696 s