Giełda tuningowanych aut


Audi R8 V8 460KM z PL ASO sportowy wydech

Cena: 210000 PLN

Mini Cooper S + Pakiet Pro Carbon

Cena: 45000 PLN

Ford Mustang Shelby GT500 1968 7.0 330KM

Cena: 655500 PLN




Najnowsze polskie projekty

Golf VR6T 500+ Compsport
W przerwie międzyświątecznej nasz znajomy fotograf -...
2800 cm3
500+ KM
590 Nm
unknown sek
unknown km/h
awd
Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD


-horizon-4-z-rozgrywka-w-azjatyckiej-metropolii" class=" " >

Forza Horizon 4 z rozgrywką w azjatyckiej metropolii!


Testy

Citroen C4 Picasso


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-09-17 | Oglądano: 69407 | Komentarzy:

W momencie debiutu Xsary Picasso w 1998 roku, model ten nie został zbyt przychylnie przyjęty przez motoryzacyjne gremium, głównie za sprawą wyglądu przypominającego olbrzymie jajko. Potrzeba było jednak czasu, aby kierowcy docenili przestronność minivana i przekonali się do niego. Samochód odniósł duży rynkowy sukces, więc można powiedzieć, że wyprzedził swoją epokę. Oto kolejny następca ważnego dla Citroena modelu, druga generacja C4 Picasso, w której marka pokłada spore nadzieje.

Francuski producent ponownie postawił na odważną stylistykę. Sylwetka, jak na auto tego segmentu, jest całkiem dynamiczna i zwarta. Najbardziej kontrowersyjna jest przednia część karoserii, gdzie nad reflektorami umieszczono wąskie światła LED do jazdy dziennej, które są jednocześnie kierunkowskazami. Stanowią one obustronne zakończenie grilla, który jest z kolei rozszerzeniem logo Citroena. W oczy rzuca się również głęboko wcięta w dach przednia szyba, ale do tego rozwiązania marka zdarzyła nas już przyzwyczaić. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że im dłużej przyglądałem się „twarzy” nowego C4 Picasso, tym stopniowo coraz bardziej mi się podobała. Profil auta wyróżnia się dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami karoserii, 17-calowymi felgami o ciekawym wzorze, przeszkleniem o znacznej powierzchni oraz chromowaną listwą, która biegnie górnymi krawędziami drzwi, przez słupek C i dalej, aż do lusterka, pod bocznymi oknami. Najestetyczniejszą, moim zdaniem, częścią nadwozia jest tył. Nad klapą, unoszącą się elektrycznie wraz ze światłami i zapewniającą łatwy dostęp do bagażnika, znalazł się spoiler, który optycznie wydłuża lekko opadającą linię dachu. Tylne lampy, wykorzystujące żarówki LED, dają światło z trójwymiarowym efektem wizualnym.

2_1.jpg

Samochód zbudowany jest na nowej płycie podłogowej EMP2, której kompatybilność z wieloma jednostkami napędowymi oraz modułowa konstrukcja pozwoli na stosowanie jej w przyszłych modelach różnych klas koncernu PSA. Zastosowanie tej aluminiowo-kompozytowej platformy pozwoliło na redukcję masy w stosunku do poprzednika aż o 140 kg. Auto waży teraz poniżej 1,5 tony, a zatem tylko kilkadziesiąt kilogramów więcej od mniejszego brata, C3 Picasso. Nadwozie jest krótsze o 40 mm w porównaniu z pierwszą generacją, ale rozstaw osi wydłużył się aż o 57 mm. Zabieg ten zaowocował zwiększoną przestronnością kabiny i pojemnością bagażnika. Nowa C-czwórka Picasso jest także szersza i ma mniejszą wysokość, co przekłada się na niżej położony środek ciężkości.

5.jpg

Najciekawszych zmian szukać jednak należy we wnętrzu...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.57/5 (14 głosów)


Zobacz także


» Volvo XC90 R-Design

» 640KM Audi R8 V10 Plus po raz ostatni w tej formie - test v-max

» Mitsubishi Space Star - już nie minivan

» Audi TTS 310 KM - ostatnie chwile przed debiutem hardkorowego RS-a

» Suzuki Swift Sport - agresywny z wyglądu

zobacz zdjęcia

powrót



Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21553
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 67

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

3.6212151050568 s