Giełda tuningowanych aut


Nissan 200sx 2jz gte 510hp

Cena: 99000 PLN

BMW M4 Competition 450KM

Cena: 344900 PLN

Mazda mx-5 kompresor 190KM

Cena: 30000 PLN




Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Citroen C4 Picasso


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-09-17 | Oglądano: 53918 | Komentarzy:

W momencie debiutu Xsary Picasso w 1998 roku, model ten nie został zbyt przychylnie przyjęty przez motoryzacyjne gremium, głównie za sprawą wyglądu przypominającego olbrzymie jajko. Potrzeba było jednak czasu, aby kierowcy docenili przestronność minivana i przekonali się do niego. Samochód odniósł duży rynkowy sukces, więc można powiedzieć, że wyprzedził swoją epokę. Oto kolejny następca ważnego dla Citroena modelu, druga generacja C4 Picasso, w której marka pokłada spore nadzieje.

Francuski producent ponownie postawił na odważną stylistykę. Sylwetka, jak na auto tego segmentu, jest całkiem dynamiczna i zwarta. Najbardziej kontrowersyjna jest przednia część karoserii, gdzie nad reflektorami umieszczono wąskie światła LED do jazdy dziennej, które są jednocześnie kierunkowskazami. Stanowią one obustronne zakończenie grilla, który jest z kolei rozszerzeniem logo Citroena. W oczy rzuca się również głęboko wcięta w dach przednia szyba, ale do tego rozwiązania marka zdarzyła nas już przyzwyczaić. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że im dłużej przyglądałem się „twarzy” nowego C4 Picasso, tym stopniowo coraz bardziej mi się podobała. Profil auta wyróżnia się dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami karoserii, 17-calowymi felgami o ciekawym wzorze, przeszkleniem o znacznej powierzchni oraz chromowaną listwą, która biegnie górnymi krawędziami drzwi, przez słupek C i dalej, aż do lusterka, pod bocznymi oknami. Najestetyczniejszą, moim zdaniem, częścią nadwozia jest tył. Nad klapą, unoszącą się elektrycznie wraz ze światłami i zapewniającą łatwy dostęp do bagażnika, znalazł się spoiler, który optycznie wydłuża lekko opadającą linię dachu. Tylne lampy, wykorzystujące żarówki LED, dają światło z trójwymiarowym efektem wizualnym.

2_1.jpg

Samochód zbudowany jest na nowej płycie podłogowej EMP2, której kompatybilność z wieloma jednostkami napędowymi oraz modułowa konstrukcja pozwoli na stosowanie jej w przyszłych modelach różnych klas koncernu PSA. Zastosowanie tej aluminiowo-kompozytowej platformy pozwoliło na redukcję masy w stosunku do poprzednika aż o 140 kg. Auto waży teraz poniżej 1,5 tony, a zatem tylko kilkadziesiąt kilogramów więcej od mniejszego brata, C3 Picasso. Nadwozie jest krótsze o 40 mm w porównaniu z pierwszą generacją, ale rozstaw osi wydłużył się aż o 57 mm. Zabieg ten zaowocował zwiększoną przestronnością kabiny i pojemnością bagażnika. Nowa C-czwórka Picasso jest także szersza i ma mniejszą wysokość, co przekłada się na niżej położony środek ciężkości.

5.jpg

Najciekawszych zmian szukać jednak należy we wnętrzu...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.57/5 (14 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21266
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 713

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.28478193283081 s