Giełda tuningowanych aut






Testy

Citroen C4 Picasso


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-09-17 | Oglądano: 72798 | Komentarzy:

Od razu ucieszył mnie fakt, że Citroen zrezygnował z obrotowego wieńca kierownicy i nieruchomego jej środka. W nowym modelu wszystko wróciło do właściwego stanu rzeczy. Od skórzanej, wielofunkcyjnej kierownicy wzrok podświadomie przechodzi na duży ekran pod szybą, a następnie na mniejszy, bo 7-calowy, dotykowy wyświetlacz na konsoli centralnej. Za jego pomocą, a także otaczających go sensorycznych przycisków, odbywa się zarządzanie ustawieniami samochodu oraz sterowanie dwustrefową klimatyzacją, nawigacją i mediami, a po podłączeniu telefonu można z jego poziomu wybierać kontakty, a nawet przeglądać witryny internetowe. Pomimo, że system wygląda na skomplikowany w obsłudze, to wystarczy poświęcić kilka minut na zaznajomienie się z nim, żeby intuicyjnie wybierać żądane opcje. Wspomniany ekran panoramiczny, dostępny w dwóch najwyższych opcjach wyposażenia, jest zlokalizowany w górnej części kokpitu. Gadżet ten ma imponującą przekątną 12 cali i wysoką rozdzielczość. Duży daszek pozwala na bezproblemowe odczytywanie wyświetlanych informacji, nawet gdy do wnętrza, przez wszechobecne szyby, wpadają letnie promienie słoneczne. Ekran można skonfigurować pod względem prezentowanych danych oraz wybrać jeden z „motywów”, spośród których każdy zmienia kształty, symbole i kolorystykę. Personalizacja jest na tyle rozbudowana, że pozwala nawet na ustawienie własnego zdjęcia w tle. Pomysł jest ciekawy i przywodzi na myśl zmienianie wyglądu menu w telefonie komórkowym. Cieszy również mnogość opcji podłączenia różnych urządzeń w oświetlanym schowku pod deską rozdzielczą, w którym znajdują się gniazda 230V i 12V, dwa porty USB oraz wejście na wtyczkę typu Jack.

10.jpg

Design wnętrza, najwyższej z czterech dostępnych wersji wyposażeniowych, jest bardzo nowoczesny, a materiały użyte do jego wykończenia są dobrej jakości. Kokpit charakteryzuje się atrakcyjnymi kształtami, a jego poszczególne elementy mają różnorodne, ale pasujące do siebie barwy. Uwagę zwraca wykonanie z dbałością o detale, które przejawia się na przykład eleganckimi boczkami drzwi z laserowo wygrawerowanymi motywami. Przednie fotele zapewniają właściwy komfort, nawet wtedy, gdy wyłączona jest funkcja masażu. Podłokietniki pomagają w zajęciu wygodnej pozycji, a wyprofilowane zagłówki pozwalają odpocząć szyi. Co więcej, pasażer może rozłożyć elektrycznie wysuwaną podpórkę pod nogi. Trzy siedziska w drugim rzędzie są oddzielnie regulowane i niezależnie wyjmowane. Przesunięte maksymalnie do przodu powiększają pojemność bagażnika z 537 do 630 litrów. Liczne schowki oraz stoliki w oparciach foteli podwyższają poziom funkcjonalności, a jasność przeszklonego wnętrza potęguje uczucie przestronności.

11_1.jpg

Widoczność we wszystkich kierunkach jest doskonała, ale kierowca może dodatkowo wspomóc się obrazem wyświetlanym na ekranie z systemu czterech kamer, które tworzą widok samochodu „z lotu ptaka”. Gdyby prowadzący nadal czuł się niepewnie, to może zlecić systemowi Park Assist parkowanie równoległe oraz prostopadłe tyłem. Po zaakceptowaniu miejsca postojowego jego rola ogranicza się wówczas do operowania pedałami i zmiany biegów. Swoją pomocą w trakcie jazdy służą ponadto czujniki monitorujące martwe pola, aktywny tempomat korzystający z radaru umiejscowionego w przednim zderzaku, alarm niezamierzonego przekroczenia linii pasa ruchu, asystent ruszania na wzniesieniu, Inteligentna Kontrola Trakcji oraz funkcja automatycznego przełączania świateł, która samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. O bezpieczeństwo pasażerów przednich foteli dbają aktywne pasy z mechanizmem napinającym je w przypadku wykrycia zagrożenia, a w całej kabinie rozlokowanych jest sześć poduszek powietrznych. Zastosowanie płyty podłogowej EMP2 oraz wymienionych powyżej systemów zaowocowało pięciogwiazdkowym wynikiem w czterech kategoriach testów przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP.

12.jpg

Nowy Citroen C4 Picasso prowadzi się tak, jakby nie był minivanem...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.57/5 (14 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.46490502357483 s