Testy

Citroen DS3 Cabrio - szybki wózek na zakupy


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-09-27 | Oglądano: 54731 | Komentarzy:

Mały Citroen w wersji z rozsuwanym dachem i 156-konnym silnikiem 1,6 THP zdecydowanie nie jest samochodem dla drogowych przeciętniaków. Przypadnie on do gustu osobom, które poprzez auto komunikują swoją osobowość i styl życia. DS3 Cabrio stanowi idealne dopełnienie wizerunku dla właściciela, który przywiązuje dużą wagę do tego, jakimi przedmiotami otacza się na co dzień.

Model DS3 konstrukcyjnie bazuje na C3, ale jest bardziej prestiżowy - takie jest założenie linii DS Citroena. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to pomimo zbliżonych wymiarów, są to dwa różne auta. Długość nadwozia wynosi niespełna 4 metry, co nie pozostawia złudzeń o typowo miejskiej naturze samochodu. Patrząc na DS3 z boku w oczy rzuca się trójkątny słupek środkowy. Za sprawą tego zabiegu designerskiego oraz dwukolorowego malowania udało się stylistycznie odróżnić dach od reszty karoserii. Samochód przyciąga wzrok dzięki chromowanym detalom - podwójnej końcówce układu wydechowego, bocznym lusterkom, klamkom i listwom.

_MG_3060_1_.jpg

Wpatrując się w kształty zgrabnego nadwozia DS3 można dojść do wniosku, że Francuzi potrafią tworzyć nieszablonowe projekty. Widać to chociażby na przykładzie 17-calowych felg o nietypowym wzorze, czy tylnych świateł LED z efektem trójwymiarowym. Testowy egzemplarz prezentuje się modnie i elegancko, ale raczej nie pasuje do niego miano... męskiego. Na pewno jednak dobór innych barw karoserii, których paleta jest bardzo różnorodna, dałby więcej komfortu prowadzącemu go mężczyźnie.

_MG_2972_1_.jpg

Pamiętacie C3 Pluriel? Za sprawą słupków, które można było zdemontować, istotnie był to kabriolet. W przypadku DS3 w nazwie modelu widnieje Cabrio, ale nieco na wyrost. Materiałowy dach to rozsuwana elektrycznie konstrukcja, czyli tak zwany roll-top. Owszem, jest to wspaniałe rozwiązanie na słoneczne dni, ale osoby, którym dane było skosztować jazdy prawdziwym kabrioletem, będą czuły lekki niedosyt. Takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Podróżujący DS3 Cabrio mogą delektować się jazdą z wiatrem we włosach, przy jednoczesnym zachowaniu dużej sztywności nadwozia. Dach zwija się do prędkości 120 km/h, a do jego pełnego złożenia potrzeba mniej niż 15 sekund. Wówczas nad głowami kierowcy i pasażerów pozostaje tylko błękit nieba. Jeśli jednak podczas dłuższej podróży w trasie ich uszy będą miały już dość szumu powietrza wpadającego do kabiny, to zwinięcie materiałowego dachu niestety nie wyeliminuje go w pełni.

_MG_3004.jpg

Kolorystyka wnętrza nawiązuje do malowania samochodu. Kokpit jest niemal identyczny jak w znacznie tańszym C3, ale do jego wykończenia użyto efektownych detali, takich jak chromowane obudowy zegarów, czy plastiki w odcieniu dachu i fortepianowej czerni. Dla zachowania spójności barw, fotele, tylną kanapę i boczki drzwi pokryto granatową skórą. Rzecz jasna, proces konfiguracji samochodu pozwala na stworzenie własnej, unikalnej kompozycji. Personalizacja samochodu możliwa jest jedynie w wybranych salonach Citroena, co jeszcze bardziej podnosi prestiż posiadania samochodu z linii DS.

_MG_2947_1_.jpg

Najbogatsza wersja wyposażeniowa Sport Chic oferuje prowadzącemu liczne systemy ułatwiające użytkowanie, takie jak tempomat, automatycznie włączane wycieraczki i reflektory, komputer pokładowy, czy nawigacja. Za dopłatą dostępne są także czujniki parkowania. Mogą one okazać się przydatne podczas manewrowania z otwartym dachem, bowiem widoczność przy cofaniu jest mocno ograniczona. Zestaw audio składa się między innymi z głośnika szerokopasmowego umieszczonego na górze deski rozdzielczej oraz subwoofera w bagażniku.

Jak w większości samochodów pozbawionych tylnej pary drzwi...


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (12 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21412
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 230

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.64834499359131 s