Testy

Górski pojedynek Renault Megane Grandtour GT220 i Volvo V40 T5 R-Design


Autor: Krystian Kaleta, Piotr Myśków | Dodano: 2014-05-05 | Oglądano: 70169 | Komentarzy:

Renault Megane Grandtour GT220 oraz Volvo V40 T5 to najmocniejsze wersje seryjnych modeli, więc należyte przeprowadzenie testu porównawczego wymagało zabrania aut w miejsce, gdzie w pełni pokażą swoje możliwości. Wybór padł na piękny Beskid Żywiecki, który jest drugim co do wysokości pasmem górskim w Polsce. Weekendowa podróż do Żywca podyktowana była nie tylko atrakcyjnością turystyczną tych okolic, ale przede wszystkim wspaniałymi, krętymi drogami z licznymi serpentynami i ekscytującymi podjazdami. Biały i czerwony lakier obydwu testowanych aut doskonale wpisał się w tradycyjne, polskie krajobrazy. Kilkusetkilometrowa wycieczka do miejsca docelowego pozwoliła również sprawdzić jak mocne samochody spisują się w trasie.

Opisywane Renault i Volvo to propozycje dla wszystkich tych, którzy chcą by ich auto było czymś więcej niż tylko nudnym środkiem transportu. Obydwa pojazdy przeznaczone są jednak dla innych grup docelowych, które można rozróżnić przede wszystkim na podstawie poziomu zamożności. Czy nieco słabszy i znacznie tańszy Megane Grandtour GT220 może jak równy z równym pojedynkować się z prestiżowym V40 T5 z pakietem R-Design? Przekonajmy się.

JJ__4040.jpg

Z zewnątrz mocne Renault w nadwoziu kombi wygląda adekwatnie do 220 koni mechanicznych, które generuje jego dwulitrowa jednostka napędowa, ale równocześnie nieprzesadnie. Karoseria, do której kształtu zdążyliśmy się już przyzwyczaić (trzecia generacja Megane sprzedawana jest już od pięciu lat), zyskała kilka stylistycznych smaczków. Motoryzacyjni ignoranci nie dostrzegą pewnie różnicy pomiędzy wersją usportowioną i zwykłą, więc dla nich samochód ten pozostanie środkiem lokomocji przedstawiciela handlowego. To plus, gdyż niewprawnego obserwatora auto zaskoczy dopiero wtedy, gdy zacznie stawać się plamką na horyzoncie. Wyróżnikami edycji limitowanej GT220 są między innymi dyskretne emblematy, zmienione zderzaki i nakładki na progi, a także lakierowane na czerń o wysokim połysku lusterka boczne, relingi dachowe, obramowania drzwi, przedni grill oraz 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Kto powiedział, że kombi musi być nudne, a szczególnie w takiej konfiguracji? Niestety jest jeden aspekt, którego nie sposób przemilczeć. W nakładkę w tylnym zderzaku, mającą imitować dyfuzor, idealnie wkomponowałby się podwójny wydech. Francuski producent zdecydował o niewyprowadzaniu końcówek układu wydechowego na zewnątrz. Szkoda, bowiem detal ten mógłby stanowić ukoronowanie niemałej mocy samochodu.

JJ__3901b.jpg

Wnętrze Megane Grandtour jest bardzo pojemne, ale kabiny testowanej wersji nie sposób pomylić z nudną do bólu serią, głównie za sprawą sportowych akcentów. Przede wszystkim na pochwałę zasługują fotele z podparciem bocznym właściwym dla agresywnej odmiany. Pokrywająca siedzenia tapicerka łączy miły w dotyku materiał ze skórzanymi elementami na bokach. Kierownica dobrze leży w dłoniach dzięki swojemu wyprofilowaniu, a także obszyciu perforowaną skórą. Smaczku dodają także analogowe zegary wyskalowane do 270 km/h, stalowa gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedały oraz czerwone akcenty i przeszycia. Plastikowa listwa, imitująca włókno węglowe, już po zajęciu miejsca przez pasażera informuje go, że autem zajęło się Renault Sport, więc może liczyć na ciekawe doznania. Kierowcy natomiast, o tym że prowadzi niezwykłego Megane przypomina tabliczka znamionowa z numerem egzemplarza z limitowanej edycji. Elektrycznie otwierany, szklany dach, który jest elementem wyposażenia dodatkowego powoduje, że przestronność kabiny odczuwana przez podróżujących jest jeszcze większa. Podsumowując, wnętrze stanowi idealny kompromis między użytecznością i sportowym charakterem.

JJ__4243.jpg

W przypadku stylistyki zewnętrznej Volvo, od razu rzuca się w oczy...

Zobacz dalszą część artykułu na kolejnych stronach.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.77/5 (13 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21412
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 238

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.48208904266357 s