Giełda tuningowanych aut


Audi TT RS R30T 700 HP AirRide Airrex DQ500 Zamiana FV 23% Cesja

Cena: 150000 PLN

Seat Leon Cupra 2.0 TFSI!

Cena: 34900 PLN

VW Golf GTI mk5 280KM

Cena: 26999 PLN



Testy



Najnowsze polskie projekty

Honda Civic Type-R Tajpa
Kilka dni temu, po poście ze zmodyfikowanym Scionem...
2000 cm3
400 KM
540 Nm
bd sek
270+ km/h
FWD
Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD


Testy

Hyundai Elantra - niepozorny


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-04-29 | Oglądano: 42050 | Komentarzy:

Pamiętacie scenę z filmu Szybcy i Wściekli: Tokio Drift, kiedy Han daje w prezencie czerwonego Mitsubishi Lancera EVO IX swojemu uczniowi, Seanowi? Driftingowy guru wypowiada wówczas zdanie: „Reprezentujesz teraz mnie. Myślałeś, że pozwolę ci jeździć Hyundaiem?”. Spróbuję podważyć autorytet filmowego Hana i nieco ocieplić wizerunek marki Hyundai, bowiem testowa Elantra pozytywnie mnie zaskoczyła.

Nie sądzę, aby kiedykolwiek dane nam było zobaczyć Hyundaia Elantrę w kłębach dymu z opon, podczas zawodów kontrolowanego poślizgu. Rzecz w tym, że ten przednionapędowy samochód powstał w zupełnie innym celu. Elantra to ładne i wygodne auto rodzinne, które na dodatek oferowane jest w rozsądnej relacji ceny do wyposażenia. Do testu udostępniony mi został egzemplarz w najbogatszej wersji, pod którego maską pracował 132-konny silnik o pojemności 1,6 litra, współpracujący z manualną skrzynią biegów.

1.jpg

Projektanci tego sedana przyłożyli się do kreślenia jego linii, a efekt ich prac może zaskoczyć nawet największych sceptyków. Gdyby zasłonić znaczki na karoserii, to ciężko byłoby wskazać Koreę Południową, jako kraj pochodzenia auta. Pomimo tego, że jest to już piąta generacja Elantry, to tak naprawdę dopiero pierwsza z nich, która wygląda ciekawie. Patrząc na samochód z boku, jego kształty przywodzą na myśl czterodrzwiowe coupe. Jest to zabieg, który osiągnięto głównie dzięki krótkiej masce, dynamicznej linii dachu płynnie przechodzącej w klapę bagażnika oraz znacznie wyżej położonej, tylnej części nadwozia. W kierunku tylnych lamp podążają także przetłoczenia na drzwiach. Testowa Elantra osadzona została na 16-calowych felgach aluminiowych, które nie rażą brakiem proporcji w stosunku do reszty nadwozia. Reflektory, zachodzące na boki karoserii, tworzą efekt płynnego przejścia linii bocznej na przód i tył auta. Elementem spajającym stylistycznie wszystkie modele z nowej gamy Hyundaia jest atrapa chłodnicy w kształcie podłużnego sześcioboku. Podsumowując, nie da się zarzucić Elantrze nudnego wyglądu, co nie jest łatwe do osiągnięcia w przypadku sedana.

2.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.77/5 (13 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21432
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 230

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.31384301185608 s