Giełda tuningowanych aut


Eclipse 2G Turbo Silnik 4G63T - 6bolt - 300KM

Cena: 18900 PLN

Honda s2000

Cena: 69000 PLN

Nissan Skyline R32 1.5JZ 405HP

Cena: 69900 PLN



Testy



Najnowsze polskie projekty

Chevrolet Camaro Z28
Dzisiaj w dziale Garaż istny "american dream" z...
5700 cm3
430 KM
500 Nm
<5 sek
b.d. km/h
RWD
Audi TT R30T - 700 KM i 920 Nm
Mamy przyjemność zaprezentować Wam jedno z najszybszych...
3000 cm3
700 KM
920 Nm
~3 sek
? km/h
AWD


Testy

Hyundai Elantra - niepozorny


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-04-29 | Oglądano: 41540 | Komentarzy:

Pamiętacie scenę z filmu Szybcy i Wściekli: Tokio Drift, kiedy Han daje w prezencie czerwonego Mitsubishi Lancera EVO IX swojemu uczniowi, Seanowi? Driftingowy guru wypowiada wówczas zdanie: „Reprezentujesz teraz mnie. Myślałeś, że pozwolę ci jeździć Hyundaiem?”. Spróbuję podważyć autorytet filmowego Hana i nieco ocieplić wizerunek marki Hyundai, bowiem testowa Elantra pozytywnie mnie zaskoczyła.

Nie sądzę, aby kiedykolwiek dane nam było zobaczyć Hyundaia Elantrę w kłębach dymu z opon, podczas zawodów kontrolowanego poślizgu. Rzecz w tym, że ten przednionapędowy samochód powstał w zupełnie innym celu. Elantra to ładne i wygodne auto rodzinne, które na dodatek oferowane jest w rozsądnej relacji ceny do wyposażenia. Do testu udostępniony mi został egzemplarz w najbogatszej wersji, pod którego maską pracował 132-konny silnik o pojemności 1,6 litra, współpracujący z manualną skrzynią biegów.

1.jpg

Projektanci tego sedana przyłożyli się do kreślenia jego linii, a efekt ich prac może zaskoczyć nawet największych sceptyków. Gdyby zasłonić znaczki na karoserii, to ciężko byłoby wskazać Koreę Południową, jako kraj pochodzenia auta. Pomimo tego, że jest to już piąta generacja Elantry, to tak naprawdę dopiero pierwsza z nich, która wygląda ciekawie. Patrząc na samochód z boku, jego kształty przywodzą na myśl czterodrzwiowe coupe. Jest to zabieg, który osiągnięto głównie dzięki krótkiej masce, dynamicznej linii dachu płynnie przechodzącej w klapę bagażnika oraz znacznie wyżej położonej, tylnej części nadwozia. W kierunku tylnych lamp podążają także przetłoczenia na drzwiach. Testowa Elantra osadzona została na 16-calowych felgach aluminiowych, które nie rażą brakiem proporcji w stosunku do reszty nadwozia. Reflektory, zachodzące na boki karoserii, tworzą efekt płynnego przejścia linii bocznej na przód i tył auta. Elementem spajającym stylistycznie wszystkie modele z nowej gamy Hyundaia jest atrapa chłodnicy w kształcie podłużnego sześcioboku. Podsumowując, nie da się zarzucić Elantrze nudnego wyglądu, co nie jest łatwe do osiągnięcia w przypadku sedana.

2.jpg


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.77/5 (13 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21305
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 171

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.30648016929626 s