Testy

Hyundai i30 - klasa ekonomiczna


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2013-08-11 | Oglądano: 49655 | Komentarzy:

Najczęściej wybieranym przez Polaków modelem, spośród wszystkich aut z aktualnej oferty Hyundaia, jest kompaktowy i30. Najpopularniejszą jednostką jest z kolei 110-konny diesel o pojemności 1,6 litra. Czym samochód w takiej konfiguracji zaskarbił sobie sympatię kierowców? Sprawdźmy.

Druga generacja Hyundaia i30 cechuje się nieporównywalnie ciekawszą stylistyką w stosunku do poprzednika. Obecnemu wcieleniu w końcu udało się opuścić podzbiór drogowych nudziarzy. Do tej grupy kwalifikują się samochody, które na ulicach nie wyróżniają się absolutnie niczym, czyli na przykład i30 z 2007 roku. Nowa filozofia designerska Hyundaia „Fluidic Sculpture”, czyli w tłumaczeniu „płynna rzeźba”, ma z założenia sprawiać wrażenie, jakby auto poruszało się, nawet wtedy, gdy stoi. Opadająca linia dachu oraz przetłoczenie biegnące przez całą długość samochodu nadają autu dynamiki. Przednie światła oraz atrapa chłodnicy mają niemal identyczny kształt, jak pozostałe Hyundaie z obecnej gamy, a w obudowie halogenów zamontowano żarówki LED do jazdy dziennej. Projektantom zabrakło już chyba pomysłów na tył auta, bowiem jest on zdecydowanie najbardziej stonowaną częścią karoserii, co nie oznacza jednak, że nieestetyczną.

i30_1_1_.jpg

We wnętrzu czarne plastiki o nie najgorszej jakości kontrastują ze srebrnymi wstawkami i niebieskim podświetleniem, co wygląda przyzwoicie, ale spasowanie poszczególnych elementów mogłoby być lepsze. Co do ergonomii kokpitu nie można mieć żadnych zastrzeżeń, gdyż każdy przycisk jest dokładnie tam, gdzie należałoby się go spodziewać. Czytelność zegarów również jest wzorowa. Podłączenie elektroniki ułatwiają dwa gniazda 12V na konsoli centralnej. System audio współpracuje z czterema głośnikami i dwoma tweeterami o niepowalającej jakości dźwięku, ale cieszy za to mnogość możliwości podłączenia własnych urządzeń z muzyką, a także interfejs Bluetooth.

i30_7_1_.jpg

Wyposażenie wersji Comfort, czyli między innymi dwustrefowa klimatyzacja, schładzany schowek, cztery elektryczne szyby, elektrycznie sterowane lusterka, podłokietniki w obydwu rzędach siedzeń, kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą, a także siedem poduszek powietrznych dbają o komfort i bezpieczeństwo podróżujących. Fotele, choć z początku mogą wydawać się nieco wąskie, to zapewniają akceptowalny poziom wygody nawet w czasie dłuższych tras. Kabina i30 jest przestronna, więc cztery dorosłe osoby nie będą narzekać na brak miejsca na nogi oraz nad głowami. Jeśli chodzi o bagażnik, to jego 378 litrów pojemności powinno wystarczyć na wakacyjny wypad, a dostępna w standardzie siatka zabezpieczająca przytrzyma przewożone zakupy, czy inne drobne przedmioty. W razie konieczności przetransportowania większych ładunków przestrzeń bagażowa może zostać powiększona do 1316 litrów poprzez złożenie oparcia dzielonej tylnej kanapy.


Zobacz także



Oceń...



Ocena: 5/5 (4 głosów)


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21372
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 292

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.29269790649414 s