Testy

Kia pro_ceed - Koreanka o niemieckiej urodzie


Autor: Krystian Kaleta | Dodano: 2014-12-07 | Oglądano: 67781 | Komentarzy:

Do napędu 1300-kilogrmowego auta w moim przypadku posłużył bardzo elastyczny i oszczędny silnik wysokoprężny 1,6 CRDi z turbodoładowaniem o 128 koniach mechanicznych. Mocniejsze warianty benzynowe to 135-konne 1,6, a dalej już tylko 204-konne, turbodoładowane 1,6 z pro_ceed’a GT (którego mam szczerą nadzieję przetestować). Rzecz w tym, że nie wszyscy potrzebują bezkompromisowej wersji sportowej, a od swojego samochodu racjonalnie wymagają ciekawego wyglądu, bezpieczeństwa, komfortu, niezawodności i niskiego spalania. Śmiało mogę polecić Kię pro_cee’d z jednostką 1,6 CRDi i manualną skrzynią 6-biegową. Czas 10,9 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 197 km/h zadowolą większość, a średnie spalanie w mieście, na trasie i w trybie mieszanym to odpowiednio: 6,2, 4,6 i 5,5 litra na 100 km. Test wykazał wartości wyższe niż deklaruje producent, ale są naprawdę zadowalające. Samochód jest dobrze wyciszony i do uszu podróżujących niemal nie dochodzi dźwięk silnika. Zawieszenie, które z przodu oparto kolumny Mc Phersona, a z tyłu o wielowahacze, jest bardzo komfortowe i dobrze radzi sobie na polskich drogach.

kia_proceed_9.jpg

Hasło reklamowe Kii to „The Power to suprise”. Uważam je za celne, bowiem samochód ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył – jest ładny, ekonomiczny, dobrze wykonany i bogato wyposażony. Szukając trzydrzwiowego hatchbacka nie stawiajcie tylko i wyłącznie na wytwory niemieckiej, francuskiej czy japońskiej motoryzacji, bowiem pro_cee’d to interesująca oferta, którą nierozsądnie byłoby pominąć. Cena wersji „L” z silnikiem 1,6 CRDi to 73 990 złotych. Doposażony w kilka gadżetów samochód testowy wyceniono na około 80 tysięcy złotych. Podstawową odmianę można nabyć już za 57 tysięcy złotych. Warunki gwarancyjne zawsze były mocną stroną Kii, a w tym przypadku nie jest inaczej – 7 lat, bądź 150 000 km.

Zalety:

+ ciekawa stylistyka - niemiecka uroda to w tym przypadku pozytyw
+ dobre wykonanie
+ bogate wyposażenie
+ ekonomiczna jednostka napędowa

Wady:

- luka w wersjach silnikowych (jeśli chcesz więcej niż 135 KM, to skazany jesteś na 204 KM w bezkompromisowej wersji GT)

kia_proceed_1.jpg

Kia pro_cee'd:

  • Silnik:  wysokoprężny, 4-cylindrowy, turbodoładowany, 1582 cm3

  • Moc maks.: 128 KM@4000 obr./min

  • Maks. moment obr.: 260 Nm@1900-2750 obr./min

  • Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa

  • Prędkość maks.: 197 km/h

  • 0-100 km/h: 10,9 s

  • Napęd: na przednie koła

  • Masa: 1300 kg

  • Nadwozie (dł./szer./wys.): 4310/1780/1430 mm

  • Rozstaw osi: 2650 mm

  • Rozmiar kół: 205/55R16

  • Poj. bagażnika: 380 l
  • Spalanie średnie (wg producenta): 4,3 l/100 km

Tekst: Krystian Kaleta

Zdjęcia: Marek Szarek (facebook.com/MarekSzarekPhotography)



Galeria zdjęć



Zobacz także



Oceń...



Ocena: 4.5/5 (10 głosów)

Tagi


Kia | pro_ceed | test


Zobacz także




Komentarze

comments powered by Disqus

Stats

Zarejestrowanych użytkowników: 21567
Użytkowników on-line: 0
Gości on-line: 1

Newsletter

Jeśli chcesz być informowany o nowościach w serwisie
podaj swój e-mail:

Facebook

0.70464110374451 s